העליון זיכה מורשע באונס - והוא יפוצה ב-530 אלף שקל

בעקבות הרשעתו במחוזי נגזרו על האדם 12 שנות מאסר בפועל וכן פיצוי בסך 80 אלף שקל לקטינה שהורשע באינוסה ■ ואולם, במארס 2009 החליט העליון לזכותו מכל אשמה, וקבע כי בגירסת המתלוננת יש סתירות רבות

פעם נוספת תכניס המדינה את היד לכיסה ותפצה אדם שישב במאסר במשך 3 שנים - ולבסוף זוכה מאשמת אונס קטינה. בית המשפט המחוזי בירושלים אישר אתמול (ב') הסכם פשרה בין המדינה לאדם שהורשע בעבירת אינוס קטינה, ולאחר מכן זוכה ברוב דעות בבית המשפט העליון. על-פי הסכם הפשרה, המדינה תשלם פיצוי בסך 530 אלף שקל.

בעקבות הרשעתו ברוב דעות בבית המשפט המחוזי, נגזרו על האדם 12 שנות מאסר בפועל וכן פיצוי בסך 80 אלף שקל לטובת הקטינה שהורשע באינוסה. לאחר הרשעתו הוא החל בריצוי עונש המאסר, במקביל לערעור שהגיש לבית המשפט העליון.

במארס 2009 החליט בית המשפט העליון ברוב דעות לזכותו מכל אשמה. השופטים קבעו - כמו שופט המיעוט במחוזי יורם נועם - כי בגירסתה של המתלוננת יש סתירות רבות, הן באשר למיקום ביצוע העבירות והן באשר לזמנים שבהם בוצעו כביכול.

עוד קבעו שופטי העליון כי האופן שבו דחו שופטי המחוזי את גירסתו של הנאשם אינה ראויה, ויש בה כדי להפוך למעשה את נטל ההוכחה במשפט הפלילי ולהטיל על הנאשם להוכיח את חפותו - במקום שהתביעה תהיה זו שתצטרך להוכיח את אשמתו מעבר לספק סביר.

השופטים גם מתחו ביקורת חריפה על מחדלי החקירה של המשטרה: היא לא הביאה עדויות לנוכחותו של הנאשם בקיבוץ שבו בוצעו לכאורה עבירות המין, ולא התעקשה לקיים עימות בין המתלוננת לנאשם, נוכח סירובה של המתלוננת לעימות כזה.

בעקבות זיכויו הגיש האדם שזוכה, באמצעות עוה"ד רועי בלכר וענבל זוהר ממשרד מ. זליגמן, תביעת פיצויים נגד מדינת ישראל, בגין התקופה שבה ריצה מעצר-בית וכן 3 שנות מאסר בפועל מתוך שנות המאסר שנגזרו עליו במחוזי.

אתמול, כאמור, אישר בית המשפט את הסכם הפשרה ואת גובה הפיצוי שיקבל האדם במסגרתו.