שפיר פרויקטים: הפסד של 100 מ' ש' והערת "עסק חי"

שפיר פרויקטים נסחרת בבורסה באמצעות אג"ח, לאחר שגייסה במאי 2007 אג"ח בהיקף של כ- 149 מיליון שקל

באיחור של חודש וחצי, וקצת יותר משבוע לאחר שהאג"ח שלה הושעו ממסחר משום שלא פרסמה דו"ח כספי ל-2009, הציגה אמש חברת שפיר פרויקטים את תוצאותיה לשנה זו. באופן לא מפתיע, אלו אינן נושאות בשורות חיוביות.

שפיר פרויקטים נסחרת בבורסה באמצעות אג"ח, לאחר שגייסה במאי 2007 אג"ח בהיקף של כ-149 מיליון שקל. החברה מחזיקה קרקעות באוקראינה ורומניה, וכמו חברות נדל"ן ישראליות לא מעטות - גם התוכניות לפיתוחן נפגעו בעקבות המשבר הכלכלי העולמי ודרדרו את מצב החברה.

בסיכום שנתי החברה הפרישה 56.5 מיליון שקל לירידת ערך הקרקעות שברשותה, בעיקר פרויקט הממוקם בפיפרה שברומניה. סך הפסדי שפיר תפחו לכ-100 מיליון שקל, והגירעון בהונה העצמי האמיר לכ-125 מיליון שקל. בקופתה נותרו 2.6 מיליון שקל בלבד.

רואי החשבון של החברה, משרד עמית-חלפון, מציינים בדו"חות כי "לאור אי הוודאות המשמעותית ביחס ליכולת החברה לגייס מקורות מימון, שיאפשרו לה לעמוד בתזרים הנדרש לפירעון התחייבויותיה ולמימון פעילותה השוטפת, קיים ספק משמעותי בדבר יכולת החברה להמשיך ולפעול כ'עסק חי'".

שפיר פרויקטים, שבשליטת האחים שפירא (קבוצת התשתיות שפיר), עלתה לכותרות באוקטובר עם הצטרפה לגל הסדרי החוב. בחודש שעבר הוחלט על דחיית תשלום של 12.6 מיליון שקל בגין האג"ח, ולפי מצבה הנוכחי נראה כי למחזיקים האג"ח לא תהיה ברירה, אלא להגיע להסדר עם החברה כדי לראות בחזרה חלק מההשקעה שביצעו בה.