מדד כחול לבן: שבוע תנודתי עם עליות

אנגל משאבים מקבוצת לגנא, שרכשה עם אזורים קרקע בקייב בהלוואת בעלים, לוותה לצורך כך כסף מבנק אך לא השתמשה בו לפירעון הלוואת הבעלים

תוכנית החילוץ הגדולה באירופה הביאה לסיכום חיובי של שבוע המסחר התנודתי בבורסה המקומית, ובכללו מניות הנדל"ן. במקרה של מדד כחול-לבן, זה הספיק כדי להעביר את התשואה מתחילת השנה לפסים חיוביים. רק 3 מניות ירדו השבוע, כשבריטיש ישראל בלטה בזינוק של 6.9%.

החברה פרסמה השבוע מצגת לשוק ההון כשברקע נושפת בעורפה מתחרתה, קבוצת עזריאלי, שפרסמה השבוע תשקיף לקראת הנפקה ראשונית לציבור. בריטיש דיווחה על מתווה רכישת מחצית מקניון באר-שבע מאלי להב, תמורת 150 מיליון שקל לפי אבני דרך, עם אופציה לתשלום נוסף תלוי פדיון אך גם לרכישה ולמכירה הדדית של האחזקה ולהבטחת תשואה של 8.5%.

הקניון, שדורש השקעה כוללת של 800-900 מיליון שקל, צפוי להיפתח בסוף 2012 ולהניב עשירית מזה כתזרים מדמי שכירות. תרומה נוספת של 29 מיליון שקל לתזרים צפויה לנבוע מפיתוח נכסי אירוס הגלבוע, שהמרכזי שבהם הוא סניף איקאה בראשל"צ.

אזורים ניצבת מהצד השני של הסקאלה: ירדה בשיעור דומה השבוע, היא היורדת הגדולה מתחילת השנה. בעל מניות תבע השבוע את בעל השליטה בוימלגרין, חברי הדירקטוריון ובכירים בחברה בגין ירידת ערך הנכסים הקשורים ללגנא, עד לא מזמן החברה הבת. התביעה עומדת על 137 מיליון שקל.

עוד עלה השבוע, כי אנגל משאבים מקבוצת לגנא, שרכשה עם אזורים קרקע בקייב בהלוואת בעלים, לוותה לצורך כך כסף מבנק אך לא השתמשה בו לפירעון הלוואת הבעלים.

כל זה לא הפריע לאזורים לרכוש קרקע בבת-ים ביחד עם תדהר (45% כל אחת) לבניית מרכז מסחרי. לקראת סוף השבוע הודיעה אזורים כי היא לא עומדת בתנאי ההלוואה לפרויקט היוניקרס בניו-יורק, שחלקה בו שליש. יתרת ההלוואה הכוללת מסתכמת ב-42 מיליון דולר, והחברה פועלת להארכת הפירעון, המתוכנן לאוגוסט.