כנס העשור של לשכת עוה"ד: הפגנת כוח מחודשת מול ועד מחוז ת"א

בחודש שעבר התקיים כנס של מחוז ת"א בהשתתפות אלפי עורכי דין, והוא נחל הצלחה - אך כעת הוועד המרכזי יוצא במפגן כוח מחודש ומעריך כי הכנס שלו יהיה הגדול בתולדות הלשכה: כ-4,000 איש כבר הבטיחו את בואם

על רקע מאבקי הכוחות בין ועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין לוועד המרכזי בלשכה, יתקיים בסוף החודש, בין 30 במאי ל-3 ביוני, כנס העשור של הלשכה.

בחודש שעבר התקיים כנס של מחוז תל-אביב בהשתתפות אלפי עורכי דין, והוא נחל הצלחה רבה, אך כעת הוועד המרכזי יוצא במפגן כוח מחודש ומעריך כי הכנס שלו יהיה הגדול בתולדות הלשכה. לדברי המארגנים, יותר מ-4,000 משתתפים כבר הבטיחו את בואם.

בכנס צפויה להשתתף צמרת המשפט: נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש; היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין; שר המשפטים, יעקב נאמן; ראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון; שופטים, שרים, חברי כנסת, מומחים מהאקדמיה, אנשי תקשורת ועוד.

מחוז תל-אביב, הגדול מבין מחוזות הלשכה, טוען נגד הוועד המרכזי כי הוא מקופח בחלוקת התקציבים בלשכה וכי ראש הלשכה יורי גיא-רון מנסה להביא לפיצול המחוז לשניים - תל-אביב ומרכז. עם זאת, הוא נחל באחרונה ניצחון גדול, כאשר הממשלה אישרה הצעת חוק שלפיה ייתוספו נציגים במועצה הארצית של הלשכה ובוועד המרכזי בהתאם לגודלו של כל מחוז, בניגוד לעמדתו של גיא-רון.