בגלל משבר החובות: שר האוצר של ארה"ב יוצא ללונדון וברלין

טימותי גייתנר ייפגש עם דמויות בכירות בכלכלה האירופית ויידון בדרכים "להשיב את האמון והיציבות למערכת הפיננסית"

טימותי גייתנר, שר האוצר של ארה"ב, ייפגש בשבוע הבא עם בכירים בממשלות גרמניה ובריטניה, לאחר שיבקר בסין. כך דיווח היום (ו') משרד האוצר האמריקני.

השיחות בין גייתנר לבכירי הממשל יתמקדו כמובן במשבר החובות באירופה ועל האמצעים בהם ניתן לנקוט כדי "להשיב את האמון והיציבות למערכת הפיננסית", לשון ההודעה.

גייתנר יגיע תחילה ללונדון ביום ד' ומשם ימשיך לברלין. בין היתר, הוא ייפגש עם נגיד הבנק המרכזי האירופי ז'אן קלוד-טרישה ועם שר האוצר של גרמניה וולפגנג שובל.

בדיוק לפני שבוע אמר גייתנר בראיון לסוכנות בלומברג, כי הוא מאמין שאירופה יכולה להתגבר על משבר החובות וכי משבר זה לא יפגע בהתאוששות הכלכלית בארה"ב.

כאמור, גייתנר יבקר בסין לפני שיגיע לאירופה. הוא ייפגש עם בכירים בממשל הסיני כדי לנסות להגיע להסכמות על הסוגיה הבוערת מכל ביחסים הכלכליים שבין ארה"ב וסין: צמצום הגירעון המסחרי בין 2 המדינות על ידי ייסוף היואן (המטבע הלאומי של סין).

גירעון זה נאמד ב-400 מיליארד דולר לעומת 227 מיליארד דולר אשתקד. סין שומרת בכוונה על שער מלאכותי נמוך של היואן על מנת לעודד את הייצוא הסיני, אולם בארה"ב מאשימים אותה בסחר בלתי הוגן שגורם לסגירת מפעלים אמריקניים ולפגיעה בייצור האמריקני.