לקראת הדחה: נציגי משרד התחבורה ברכבת זומנו לשימוע

לאחר שהעניקו ניקוד אפסי למועמד אחד וניקוד מכסימלי לשני שומנו שני חברי וועדת האיתור לשימוע לקראת הדחה בפני מנהל רשות החברות דורון כהן

נציגי משרד התחבורה בדירקטוריון הרכבת עומדים לפני הדחה בעקבות ניקוד חריג שהעניקו לשנים מהמועמדים הסופיים לתפקיד מנכ"ל החברה.

במהלך ישיבת וועדת האיתור למנכ"ל שנערכה ב-17 לחודש העניקו השניים, עו"ד אביבה נסים וולף ופיליפ פראן, ניקוד מכסימלי למועמד ששי שילה וניקוד אפסי למועמד אורן מוסט. כתוצאה מניקוד זה גבר שילה על מוסט בהפרש זעיר ונמנעה למעשה הבחירה הצפויה במוסט.

במכתבים ששיגר היום לשניים מנהל רשות החברות הממשלתיות דורון כהן הוא מודיע להם כי הרשות שוקלת להפעיל את סמכותה להפסיק את כהונתם בדירקטוריון החברה ומזמן אותם לשימוע לקראת הדחה. "במהלך הישיבה התברר" כותב כהן לפראן כי "שהניקוד אשר ניתן על-ידך למועמד מר אורן מוסט בשלב האחרון להליך האיתור, קרי חצי נקודה (0.5) מתוך עשר (10) הינו לכאורה בלתי סביר באופן קיצוני ומעלה חשש כי הדבר נעשה על-מנת להטות את תוצאות ההליך".

יצוין כי בעקבות ההצבעה דיווח "גלובס" כי רשות החברות תיזום בדיקה של התנהגות שני הנציגים ובכוונתה להעביר את הממצאים ליועץ המשפטי לממשלה. כחברי דירקטוריון וכעובדי מדינה חשופים פראן ונסים וולף, בנוסף להדחה גם להליכים משמעתיים ולהליכים לפי חוק החברות, אם יימצא בסיס לחשדות נגדם.