בגלל שופרסל: רווחי דסק"ש זינקו ל-1.5 מיליארד שקל ברבעון 1

דסק"ש של נוחי דנקנר הרוויחה 1.5 מיליארד שקל ■ מרבית הרווח הגיע מרווח חד-פעמי של1.3 מיליארד שקל כתוצאה מאיחוד דו"חות שופרסל

דיסקונט השקעות , מקבוצת IDB של נוחי דנקנר, הרוויחה 1.5 מיליארד שקל ברבעון הראשון של השנה, בעיקר הודות לרווח חד פעמי של 1.3 מיליארד שקל בגין הגדלת שיעור ההחזקה שלה בחברת קמעונאות המזון שופרסל.

בפברואר האחרון רכשה דסק"ש 8.3% נוספים ממניות שופרסל תמורת 423 מיליון שקל, כך ששיעור ההחזקה שלה עלה ל-46.2%. כתוצאה מכך, דסק"ש החלה לאחד את דו"חות שופרסל ורשמה את הרווח החד-פעמי האמור.

דסק"ש חולשת על השקעות רבות, כדוגמת שופרסל, כור, נכסים ובנין וסלקום. גם ברבעון הראשון כור תרמה לדסק"ש את הרווח הארי - 130 מיליון שקל ברבעון. עם זאת, מדובר בקיטון לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז תרמה כור לרווחי דסק"ש סכום של 164 מיליון שקל. הסיבה, כידוע, היא הקיטון ברווחי כור מהשקעתה בקרדיט סוויס, המהווה כ-55% מהשווי הנכסי הנקי (NAV) של כור .

סלקום תרמה 153 מיליון שקל לרווח של דסק"ש ברבעון הראשון. גם כאן מדובר בירידה, שכן ברבעון המקביל היא תרמה לה 161 מיליון שקל. חלקה של שופרסל ברווחי דסק"ש היה 32 מיליון שקל ברבעון הראשון (ירידה של 2 מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל) ונכסים ובנין תרמה 47 מיליון שקל (עלייה של 5 מיליון שקל לעומת הרבעון הראשון של 2009).