לינדנשטראוס: אשקול לחקור את הליך גיבוש הרפורמה בתכנון ובנייה

‎‎ישיבה סוערת בוועדה לביקורת המדינה על מעורבותו של עו"ד דוד שמרון, מקורבו של נתניהו, בגיבוש הרפורמה ■ שטייניץ: "לא היתה לי היכרות קודמת עם עו"ד שמרון, אך היינו זקוקים למישהו שמתמחה בתחומים האלה" ‏

‎‎דיון סוער התקיים היום (ג') בוועדה לביקורת המדינה בפרשת המעורבות של עו"ד דוד שמרון, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בגיבוש הרפורמה בתכנון ובנייה. בישיבה הודיע מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, כי ישקול לחקור את הליך גיבוש הרפורמה בתכנון ובבנייה, לאור הדברים שעלו בישיבה.

‏‏הישיבה התקיימה במעמד המבקר, שקיבל פניות לחקור את תהליך גיבוש הרפורמה בעקבות כתבת תחקיר שפורסמה ב"ידיעות אחרונות" באשר למעורבותו של עו"ד שמרון ברפורמה. בכתבה נטען כי שמרון, קרוב משפחה של נתניהו ואיש סודו, מייצג בעלי הון בנושאים לאומיים שגם נתניהו לכאורה מעורב בהם, ששיאם הרפורמה בתכנון ובבנייה.

‏ח"כ יואל חסון, יו"ר הוועדה, אמר בדיון כי "מדובר לכאורה במעורבות בלתי תקינה של אדם שאין לו הסכם ניגוד עניינים עם המדינה ואינו עובד מדינה, אך הוא בעל אינטרסים באופן מובהק, שעל חלקם יש עדויות ברורות".

‏שר האוצר, יובל שטייניץ, התכתש ארוכות עם חסון במהלך הישיבה. "עו"ד שמרון הוא אדם פרטי שהתבקש לבוא בהתנדבות. לקח לנו זמן לשכנע אותו. הוא לא התלהב, אמר בהתחלה שיהיה מוכן לבוא לפגישה אחת, שאין לו זמן. אני זוכר את השיחות שלי איתו - הוא לא קפץ על המציאה. התגובה הראשונה שלו היתה שהוא לא מוכן להצטרף לצוות", אמר שטייניץ.

‏מנגד, לדבריו, "לא היתה לי היכרות קודמת ולעומק עם עו"ד שמרון, מלבד היכרות שטחית. הכרתי אותו במסגרת צוות 100 הימים". נזכיר כי צוות 100 הימים היה הצוות שמינה נתניהו כדי לגבש קווי מדיניות לממשלה משנבחר לתפקיד ראש הממשלה.

‏לשאלתו של ח"כ חסון, "אם לא הכרת אותו מדוע לחצת לצרף אותו לצוות 100 ימים?", השיב שטייניץ: "היינו זקוקים למישהו שמתמחה בתחומים האלה יותר". חסון שאל: "האם ראש הממשלה ביקש לצרף אותו?" - ושטייניץ השיב: "לא זכור לי ב-100%. ההצעה באה ממני. הצוות התחיל לעבוד בלעדיו".

‏ועל כך אומר מקורב של חסון כי "לא ברור להם למה בכלל שטייניץ הגיע לישיבה, בעוד שמי ששמו עלה שוב ושוב בהקשר ביקורתי היה נתניהו. שטייניץ נשכב על הגדר בשביל נתניהו ואמר דברים לא הגיוניים - מצד אחד טען כי לא הכיר את שמרון, ומצד שני טען כי שכנע אותו להגיע. זה נשמע כמו דבר והיפוכו", מציין המקורב.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, הדף טענות לקשר בין שמרון לרפורמה. "עו"ד שמרון אינו יועץ לראש הממשלה ואינו פועל במשרד. היות ועו"ד שמרון לא היה מעורב ברפורמת התכנון והבנייה, לא היה לו שום חלק בזה - חד-משמעית", טען גבאי בדיון.

חברי הכנסת דב חנין וניצן הורוביץ וכן נציגי אדם טבע ודין שנכחו בישיבה עודדו את המבקר לבצע חקירה בנושא. "אנו קוראים לוועדת הפנים של הכנסת לעצור את כל הדיונים על הרפורמה עד להעברת חוות-דעתו של מבקר המדינה לוועדה לביקורת המדינה", אמר עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל אדם טבע ודין. ‏‏‏‎‎‏