גאידמק פטור מלהתייצב לפתיחת משפטו בארץ בשל בעיות בריאות

כך קבע השופט גלעד נויטל, שהותיר על כנה את ההחלטה לאסור את הפרסום על מצב בריאותו של גאידמק שבעטיו ניתן הפטור ■ בנוסף, השופט דחה את הקראת כתב האישום עקב בקשת הנאשמים כי יפסול את עצמו מלדון בתיק

איש העסקים ארקדי גאידמק קיבל פטור מהתייצבות לפתיחת משפטו בפרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים שייערך בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

"לאור המידע והטיעונים שנשמעו בדיון שקוים בדלתיים סגורות, המדינה מוותרת על כך שגאידמק יתייצב לישיבה הקבועה ליום 27/5/2010. על כן, גאידמק לא צריך להתייצב לדיון" - כך קבע היום (ג') השופט גלעד נויטל, שהותיר על כנה את ההחלטה לאסור את הפרסום בעניין מצב בריאותו של גאידמק, שבעטיו ניתן לו הפטור מהתייצבות.

בנוסף, השופט החליט היום על דחיית הקראת כתב האישום בתיק, שאמורה היתה להיערך ביום חמישי הקרוב. טרם ההקראה, קבע ניוטל, יש לקבוע מועד לדיון בבקשת הנאשמים בתיק כי הוא יפסול את עצמו מלדון בעניינם ויעבירו לשמיעה בפני מותב אחר.

בקשת הפסילה הוגשה שלשום (א') על-ידי באי-כוחם של הנאשמים בתיק הלבנת ההון, בהם עוה"ד פרופ' דוד ליבאי, נבות תל-צור ופנחס רובין.

הנאשמים מבקשים מנויטל לשקול להעביר את תיק בנק הפועלים לשופט אחר, בשל העובדה שנויטל יושב בימים אלה על כס השיפוט בתיק שמנהלת המדינה נגד עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ופקיד השומה של גוש דן לשעבר, שוקי ויטה.

לדבריהם, מדובר בתיקים שיש ביניהם קשר הדוק - כאשר בתיק של וינרוט מובאות ראיות ומושמעות עדויות שעשויה להיות להן משמעות רבה לגבי תיק הלבנת ההון בבנק הפועלים בו מואשם גאידמק.