לגו מתכננת להכפיל נתח השוק בארה"ב ב-5 השנים הבאות

המנכ"ל: "הצרכן האמריקני חוזר" ■ משיקה משחקים חדשים שיתבססו על סרטי "הנסיך הפרסי: חולות הזמן" ו"צעצוע של סיפור 3" של וולט דיסני

יצרנית הצעצועים הגדולה באירופה, לגו A/S, מבקשת להכפיל את נתח השוק שלה בארה"ב ב-5 השנים הבאות באמצעות משחקי לוח ואבני לגו. המשחקים יתבססו על סרטי "הנסיך הפרסי: חולות הזמן" ו"צעצוע של סיפור 3" של וולט דיסני. "הצרכן האמריקני חוזר", אמר מנכ"ל לגו, יורגן קנוסדוב. "חשיבותו של השוק האמריקני עבורנו תלך ותגדל".

קנוסדוב מעריך ששוק הצעצועים האירופי יתכווץ השנה בגלל משבר האג"ח הממשלתיות. ארה"ב היא השוק הגדול של לגו, עם שליש מכלל המכירות. לפי המנכ"ל, עד 2015 יגדלו מכירות החברה בארה"ב ל-40%.

להיחלשות המטבע "תהיה השפעה חיובית מאוד על יצרני הצעצועים האירופיים שמוכרים את תוצרתם בארה"ב", אמר קנוסדוב, אב לארבעה, שבונה מודלים של לגו עם ילדיו. אבני הבניין של לגו מיוצרים באירופה ובמקסיקו.

הרווח של לגו צפוי לגדול בעד 33 מיליון דולר הודות לצניחה בשער הקרונה, מכיוון שההכנסות בארה"ב יהיו שוות יותר כאשר יתורגמו לקרונה, אם יישארו המטבעות ברמה הנוכחית. משחקי המחשב של החברה הדנית כוללים יותר מ-200 אבני לגו והצעות משחק. השחקנים מוזמנים לארגן מחדש את המשחק בהתאם לטעמם ולקבוע לו כללים משלהם.

לגו הוקמה ב-1932 והיא מוכרת את מוצריה ביותר מ-130 שווקים. החברה נמצאת בבעלותו של קיילד קירק קריסטיאנסן, נכדו של מייסד החברה. קריסטיאנסן ניצב במקום ה-258 ברשימת עשירי העולם של "פורבס", והונו נאמד ב-3.5 מיליארד דולר.