התפוצצה עסקת מכירת תדיראן-טלקום של לבייב למשה כהן

הסיבה: פערים ניכרים בין הצדדים שנתגלו במסגרת בדיקת הנאותות ■ בעקבות זאת הופסקה עבודתו של משה כהן כמנכ"ל והוא עזב את החברה באופן מיידי

התפוצצה העסקה למכירת חברת תדיראן טלקום (יצרנית המרכזיות) לאיש העסקים משה כהן וקבוצת משקיעים. בעקבות התפוצצות העסקה כונסו היום (ב') עובדי החברה ובדיון עלה חשש לפיו אפריקה ישראל , שהיא הבעלים של החברה, תפנה לבית המשפט על מנת שימנה כונס נכסים לחברה.

המו"מ התפוצץ על רקע פערים גדולים בין הצדדים. בעקבות זאת הופסקה עבודתו של משה כהן כמנכ"ל והוא עזב את החברה באופן מיידי. ככל הידוע אפריקה -ישראל מינתה מנכ"ל זמני במקומו, אך טרם התקבל אישור לכך.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני כחצי שנה, העבירה אפריקה-ישראל את מפעל תדיראן טלקום שבבעלותה (ובבעלות האחים שקד שאינם פעילים בניהול החברה) לניהולו של משה כהן שמייצג קבוצת משקיעים, וזאת על מנת שיערוך לחברה בדיקת נאותות. ההסכם מלכתחילה נתפס כמוזר כי למעשה אפריקה-ישראל העבירה את ניהול החברה לכהן עוד בטרם הוסכם על מכירת החברה. כהן שלמד להכיר את החברה על בוריה הבין שהמחיר שדורשת אפריקה-ישראל גבוה מדי על רקע החובות הכבדים של החברה והצפי לעתיד ועקב כך פוצץ המו"מ וכהן סיים את תפקידו ועזב את חדרו.

בעקבות כינוס העובדים נשמעו הערכות בקרב גורמים מקרבם שלא יהיה מנוס אלא ממינוי כונס נכסים שינהל את החברה בלי לחץ וזאת עד שיימצא רוכש שיהיה מוכן לרוכשה ולהפעילה.

דובר תדיראן טלקום מסר כי, בימים אלה שוקלים בעלי המניות בתדיראן טלקום שינוי במבנה הבעלות של החברה ובוחנים אפשרויות שונות כאשר, טרם התקבלה כל החלטה בנושא. במסגרת תהליך זה בעלי המניות עושים את המירב למציאת פתרון אופטימלי שיטיב הן עם החברה והן עם עובדיה. כאשר יהיה מה לדווח בעלי המניות יעשו זאת כמקובל.

תדיראן-טלקום היא יצרן המרכזיות מהמובילים בארץ אלא שהשינויים בשוק והמעבר למרכזיות IP בכל העולם מטיל צל כבד על המשך פעילותה במתכונת הנוכחית. החברה מוכרת את מוצריה בישראל דרך תדיראן-טלקום שירותים, שהיא המפיץ הבלעדי של פתרונות התקשורת שלה בארץ, ובאמצעות משווקים בכל העולם.