דיווח: שטייניץ אישר לשפיר הנדסה להביא כ-700 עובדים זרים

ערוץ 10: גיסו של שטייניץ, גרי חכים, משמש כיועץ לחברה ■ על-פי הדיווח, שטייניץ העניק אישורים למאות עובדים זרים עבור החברה, שזכתה במכרזי הרכבת לכריית רשת מנהרות בנתיב המהיר ירושלים-תל-אביב

שר האוצר, יובל שטייניץ, אישר לכאורה את הבאתם לארץ של כ-700 עובדים זרים לחברת שפיר הנדסה, וזאת בניגוד לעמדת בכירי משרד האוצר בנושא, כך דיווח הערב (ג') ערוץ 10.

על פי הדיווח גיסו של שטייניץ, גרי חכים, משמש כיועץ לחברה. שר האוצר העניק אישורים למאות עובדים זרים עבור החברה, אשר זכתה במכרזי הרכבת לכריית רשת מנהרות בנתיב המהיר ירושלים-תל אביב.

גורמי המקצוע באוצר ובאגף התקציבים אישרו לחברה תוספת של 300 עד 500 עובדים, העניין עבר לחתימת השר, אבל הוא החליט לאשר הבאת 700 עובדים.

מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה כי השר שטייניץ אישר את הבאת הפועלים הזרים לקידוח המנהרה בפרויקט הרכבת לירושלים לאחר שהויכוח בנושא עיכב את הפרויקט הלאומי החשוב במשך שנים, ולאחר שראש הממשלה התייחס בדיונים שונים ובאופן פומבי לנושא המתמשך בשל הויכוח סביב הפעלת המקדחה לצורך יצירת המנהרות, ובעקבות בקשה של יחידת הסמך במשרד הפנים לאשר בדחיפות את הבאתם של כ 630 עובדים לפרויקט.

לשר שטייניץ לא היה כל מושג על קשר כלשהו של גיסו עם חברת שפיר עד לפרסום בערוץ 10 בערב זה; וממילא שלא שוחח מעולם בנושא עם גיסו או מישהו מקרובי משפחתו. כל ניסיון לקשור בין שיקולים לא ענייניים או בין קשר של מי מבני משפחתו של השר עם חברה המעורבת בפרויקט - קשר שלא היה מודע לקיומו כלל וכלל עד לערב זה - הוא מעשה שלא ייעשה.