עזריאלי: רווח של 140 מיליון שקל ברבעון; דוחה את ההנפקה ליום ב'

החברה דיווחה על צמיחה ב-NOI‏ (רווח תפעולי נקי) של 18% מ-181 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009 ל-213 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2010 ■ המכרז למשקיעים מוסדיים יתקיים ביום שני

לקראת ההנפקה בבורסה, קבוצת עזריאלי פרסמה הבוקר (ד') את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה. החברה דיווחה על צמיחה ב-NOI‏ (רווח תפעולי נקי) של 18% מ-181 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009 ל-213 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2010.

מגמת הצמיחה בפרמטרים הרלוונטיים לחברות נדל"ן, שאפיינה את עזריאלי בעבר ממשיכה, עם עלייה ברווח הנקי מכ-100 מיליון שקל אשתקד לכ-140 מיליון שקל ברבעון זה, ועלייה ב-FFO (תזרים תפעולי מפעילות) מ-137 מיליון שקל ל-159 מיליון שקל.

נציין כי במהלך הרבעון הראשון נכנסו לפעילות בקניוני הקבוצה הרשתות הזרות H&M‎‏ וגאפ, מהלך שצפוי להשפיע לחיוב על תוצאות השנה כולה.

דוד עזריאלי אמר היום כי "אני מחויב להנפקה ורואה בה הזדמנות חד פעמית לשתף את הציבור והמשקיעים באחת מההצלחות הגדולות של הכלכלה הישראלית. אני מאמין שההנפקה טובה לשוק ההון הישראלי וגם לכלכלה מאחר והיא תאפשר הגברת תנופת העשייה של הקבוצה הגדולה שלנו".

הנפקת הענק תצא לדרך ביום שני הקרוב, 31 במאי, כשיתבצע המיכרז למשקיעים מוסדיים. מדובר בדחייה בהנפקה, שהייתה אמורה להתקיים מחר. ההנפקה כוללת כ-3.03 מיליון יחידות, כשבכל יחידה יש 10 מניות במחיר מינימום של 87.7 שקל למניה (המשקף מכפיל הון של 1.036).

אתמול דיווח "גלובס", כי בעל השליטה, דוד עזריאלי, עדיין בוחן מול החתמים את השווי הסופי לפיו תונפק החברה, כשבשלב זה הוא הסכים להפחתה של כ-300 מיליון שקל לשווי חברה של כ-10.5 מיליארד שקל. חלק מהחתמים המעורבים במהלך עדיין סבורים כי גם לפי שווי זה יהיה קשה להוציא את ההנפקה לפועל, וכי עזריאלי יידרש להתפשר בצורה ניכרת יותר במחיר.

חברת הנדל"ן המניב הגדולה בישראל תיכננה לגייס 2.7 מיליארד שקל לפי שווי של קרוב ל-11 מיליארד שקל (אחרי הכסף) - סכום שגם בתקופה של יציבות הוא משמעותי ביחס ליכולתו של שוק ההון המקומי לקלוט סחורה חדשה, גם אם איכותית. כעת סבורים בשוק החיתום, כי במידה שיתעקש על קיום ההנפקה, יידרש כאמור עזריאלי להפגין גמישות בתמחור.