פשרה משפטית בין וואלה לנענע10: עובד בכיר "יצונן" ל-45 יום

נענע10 טענה כי וואלה מבקשת להעסיק את העובד כדי להשיג מידע סודי ■ וואלה: "הטענות של נענע10 הזויות" ■ נענע10: "אילן ישועה לא מעניין אותנו"

המאבק בין אתר נענע10 ופורטל וואלה עולה מדרגה. בית המשפט המחוזי מרכז קיבל היום (ד') הסכם פשרה שנערך בין חברת נענע10 לבין חברת "וואלה תקשורת", ולפיו העובד הבכיר, שנענע10 טענה כי וואלה מבקשת להעסיקו כדי להשיג מידע סודי השייך לה, לא יתחיל לעבוד בוואלה בחודש וחצי הקרובים.

עוד נקבע בהסכם כי על העובד ייאסר להיפגש עם אנשי וואלה או להעביר להם מידע כלשהו שהגיע אליו מנענע10.

ההסכם, שקיבל תוקף של פסק דין על-ידי השופט יעקב שינמן, הגיע בעקבות בקשה לצו מניעה שהגישה שלשום (ב') נענע10 נגד וואלה, בטענה כי זו מנסה להשיג מידע מסחרי סודי של MASA, גוף המדיה החדש שהקימה נענע10, ולחבל באמצעות ריגול עסקי בפרויקט חדשני שהיא מבצעת בשיתוף חברת מיקרוסופט.

בבקשתה טענה נענע10 כי מנכ"ל אתר וואלה, אילן ישועה, ניסה לגייס את העובד, עובד בכיר בחברת "צ'קמייט" (CHECKM8), האחראית לבניית המערכת הטכנולוגית שמאפשרת ל-MASA להציע למפרסמים חבילות פרסום מפולחות על-פי הגיל והמין של הגולשים.

"העובדה שכבר בהשקתו היה MASA גדול יותר מגוף המדיה של וואלה ושהוא צפוי לקבל תקציבי פרסום שעד היום היו מופנים לוואלה, היתה לצנינים בעיניה של וואלה - עד שישועה החליט לנסות ולהגיע לסודותיה המסחריים של MASA באמצעים בלתי כשרים הגובלים בריגול עסקי, בדרך של גיוס ושידול 'חפרפרת' בתוך קודש הקודשים של MASA", נטען בבקשה.

עוד נטען כי העובד "היה בין האחראים על פרויקט השקת MASA, ובמסגרת זו ישב מדי יום ביומו במשרדי MASA, ראיין את עובדי נענע, ביקר תכופות במשרדי מיקרוסופט, ולמד רבות לגבי תהליכים ושיטות עבודה".

את נענע10 ייצג בבקשה עו"ד רונן ברק. וואלה יוצגה בידי עו"ד ברוך כצמן.

התביעה הנוכחית בין וואלה ונענע10 הוא סיבוב נוסף במאבק המתמשך בין שני האתרים, ובפרט בין שני המנכ"לים העומדים בראשה, אילן ישועה וגיא אלון אליאב. המאבק, שהחל בהטחת האשמות הדדיות בכלי התקשורת השונים, עלה בחודשים האחרונים מדרגה, לאור המהלכים האחרונים של אליאב שכוונו להקמת גוף מדיה החדש MASA.

גוף זה, יש לציין, שם לעצמו מטרה אחת ברורה - לפרק את הדואופול של וואלה ו-ynet, המחזיקות בכ-70% משוק הפרסום הישראלי, ולהציב אלטרנטיבה ראויה לפרסום באתרים הללו, אשר מתבססת על יכולות הפילוח של גוף המדיה החדש.

לטענת MASA, יכולות הפילוח הללו לא קיימות באתרים כגון וואלה או ynet. אולם, בעוד שבקבוצת "ידיעות אחרונות" מקפידים על שתיקה תקשורתית ולא מגיבים להאשמות - בוואלה לא חוששים לצאת ראש בראש כנגד MASA וכנגד נענע10 בפרט.

בכיר בוואלה מסר בתגובה: "בקשת נענע10 לצו מניעה במעמד צד אחד נגד וואלה לא התקבלה על-ידי בית המשפט. העובד אותו גייסה וואלה אינו עובד של נענע10, אלא של חברת צ'קמייט. דרישות שונות והזויות של נענע10 להחלת תקופת צינון ארוכה על העובד, קיום בדיקות פוליגרף לעובד על פני תקופה של 12 חודש וקביעת סנקציות כספיות - לא התקבלו".

עוד הוסיף הבכיר כי "הצעת וואלה, שניתנה כמחווה של רצון טוב, לתקופת צינון מוגבלת של 45 יום לאחריה העובד יוחזר לעבוד בוואלה - התקבלה על-ידי בית המשפט והצדדים".

בכיר בנענע10 מסר בתגובה: "לא נתווכח עם אילן ישועה על פרשנות של החלטת בית המשפט, כי עובדה שנקבע בהסכם שעל העובד נאסר להיכנס לבית וואלה. אילן ישועה לא מעניין אותנו, ולא ניכנס איתו לוויכוחים. MASA תמשיך להוביל מהפכה בשוק הפרסום באינטרנט עבור המפרסמים".