ציון דרך: אפל חלפה על פני מיקרוסופט במונחי שווי שוק

בסיום המסחר אתמול, נקבע שווי השוק של אפל על 222 מיליארד דולר, לעומת 219 מיליארד דולר למיקרוסופט ■ עם זאת, ייתכן כי החגיגות מוקדמות מדי: לאחרונה מתרבים הסימנים כי אפל עומדת בתחרות קשה מול גוגל והאנדרואיד

ציון דרך היסטורי נרשם אמש במגזר הטכנולוגיה סיום המסחר בנאסד"ק, כשאפל חלפה על פני מיקרוסופט במונחי שווי שוק. זאת לאחר כמעט שלושה עשורים של מאבקים עסקים בין שתי החברות ובין מייסדיהם, ביל גייטס במיקרוסופט וסטיב ג'ובס באפל.

בסיום המסחר אתמול, נקבע שווי השוק של אפל על 222 מיליארד דולר, לעומת 219 מיליארד דולר למיקרוסופט. נתון זה הוא ניצחון אדיר לג'ובס, איש שהעז לקחת סיכונים עצומים, הועף מאפל מ-1985 - וחזר כדי להמציא כמעט מחדש את אפל עם מוצרים פורצי דרך בתעשיית המוזיקה ובתעשיית הסלולר.

לאפל הכנסות שנתיות של 36.5 מיליארד דולר, נתון שרחוק עדיין מה-58 מיליארד דולר השנתיים של מיקרוסופט. אבל, שולי הרווח של אפל רחבים יותר משל מיקרוסופט. הרווח השנתי של יצרנית האייפון וה-iPad כמעט שולש בשלוש השנים האחרונות, לרמה של 5.7 מיליארד דולר.

עם זאת, ייתכן כי החגיגות מוקדמות מדי: לאחרונה מתרבים הסימנים כי אפל עומדת בתחרות קשה בשוק הסלולר מול גוגל ומערכת ההפעלה הסלולרית שלה, האנדרואיד. החודש פורסם כי נתח השוק של האנדרואיד גדול משל האייפון בארה"ב, וכי ב-25% מהטלפונים הסלולריים בארה"ב יש מערכת הפעלה "אנדרואידית".