הוועדה להקמת בית-החולים באשדוד: דחייה נוספת במכרז

מועד סיום המכרז נקבע במקור ליום ב' הקרוב ■ ל"גלובס", נודע כי הוועדה החליטה לזמן אליה את כל 3 הקבוצות שהתמודדו במכרז לאחר שעלה חשש כי עד יום ב' הקרוב לא תישאר אפילו מתמודדת אחת במכרז

הוועדה הבין-משרדית להקמת בית החולים באשדוד, המשותפת למשרדי האוצר והבריאות, החליטה לדחות את מועד סיום המכרז שנקבע במקור ליום ב' הקרוב.

ל"גלובס", נודע כי הוועדה החליטה לזמן אליה את כל 3 הקבוצות שהתמודדו במכרז לאחר שעלה חשש כי עד יום ב' הקרוב לא תישאר אפילו מתמודדת אחת במכרז.

מסתבר, כי לאחר ששירותי בריאות כללית פרשה מהמרכז וכך גם הקבוצה בראשות עמותת רפואה וישועה, גם אסותא רמזה כי היא עלולה לפרוש.

כפי הנראה, במשרד האוצר שוקלים לשפר שוב את תנאי המכרז ולשקול מחדש חלק מהדרישות שהעלו בעבר חלק מהמתמודדות. כך למשל, קבוצת רפואה וישועה פרשה מהמכרז לאחר שוועדת המכרזים סירבה לכלול את המבנה הענק שהעמותה בנתה זה מכבר במתחם ביה"ח המיועד. המבנה נועד במקור לטובת חדר מיון קדמי ורפואה וישועה ביקשה לקזז את עלות בנייתו מתמחור הצעתה במכרז.

גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הנמנה עם חסידות גור שתמוכת כספית ברפואה וישועה, דרש בעבר מהוועדה להתחשב בדרישתה של העמותה. באוצר מסבירים כי יזמו את הפגישה המשותפת כדי לעשות כל מאמץ למען הקמתו של בית החולים עפ"י החוק.

באוצר מדגישים כי הם כבר שיפרו לאחרונה את תנאי המכרז ע"י הגדלה משמעותית של המענק לטובת הקבוצה שתזכה במכרז.