חברת המזון אסם דיווחה הבוקר (א') על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2010. בשורה העליונה רשמה החברה עלייה של 11.1% במכירות לרמה של 940.9 מיליון שקל, לעומת כ-847 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
אסם רשמה גידול של 13.4% במכירות בישראל, בעיקר בשל רכישת מטרנה שתרמה לעלייה של 9.5% במכירות. בנוסף, רשמה החברה צמיחה אורגנית של 3.9%. בחו"ל השיגה החברה גידול של 1.7% במכירות ל-173.2 מיליון שקל.
הרווח התפעולי לפני הכנסות והוצאות אחרות של הקבוצה ב-3 החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-121.2 מיליון שקל, בהשוואה ל-108.25 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 12.0%. שיעור הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות, כאחוז מהמחזור, עלה מרמה של 12.8% לרמה של 12.9%.
בשורה התחתונה רשמה החברה עלייה של 7.7% ברווח הנקי (המיוחס לבעלי המניות) לכ-83.1 מיליון שקל, לעומת כ-77.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.
באסם אומרים כי שיפורים אלה ברווח הם בעיקר תוצאות מדיניות החברה בשנים האחרונות, הבאה לידי ביטוי בהרחבת הפעילות תוך החדרה מתמדת של מוצרי נסטלה, חדירה לתחומי פעילות חדשים בארץ ובחו"ל והשקת מוצרים חדשים, וזאת בנוסף לתהליכי מיזוג והתייעלות הבאים לידי ביטוי בירידה בעלויות התפעוליות כאחוז מהמחזור.
הנהלת החברה החליטה על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-100 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.