אושרה העסקה: רבוע נדל"ן תרכוש מאלון USA קרקע בסיאטל

אסיפת בעלי המניות בקבוצת אלון אישרה את עסקת בעלי העניין ברוב של 96% ■ בעוד שלושה ימים יתכנסו בעלי המניות שוב - והפעם כדי להכריע לגבי עסקת השוק הסיטונאי

אושרה עסקת בעלי העניין בקבוצת אלון, בשליטת דודי ויסמן ועו"ד שרגא בירן. במסגרתה, אישרו היום (א') בעלי המניות של רבוע כחול נדל"ן , זרוע הנדל"ן של רשת השיווק, לרכוש קרקע סמוך לסיאטל שבמדינת וושינגטון, ארה"ב, מידי אלון ארה"ב (אלון USA) תמורת 19.5 מיליון דולר. קבוצת ההחזקות אלון היא החברה האם של רבוע כחול ישראל ושל אלון USA.

רבוע כחול נדל"ן, שהודיעה לפני כחצי שנה על כניסתה לפעילות בארה"ב, תרכוש את הקרקע המשתרעת בפוינט וולס (Point Wells) על-פני 240 דונם ותשכיר אותה חזרה במשך 10 שנים לשתי חברות בנות בבעלות מלאה של אלון USA - פאראמונט וושינגטון ופאראמונט פטרוליום. המקום משמש כמתקן לצורכי אחסנה והפצת דלקים, שמנים ואספלט, ולפריקה וטעינה של דלק ומטענים נוספים מספינות מטען), והוא יושכר לפי תשואת שכירות שנתית של 9% (438.75 אלף דולר לרבעון).

ההצבעה התקבלה ברוב של 95.6% מכלל בעלי המניות, או 77.8% מתוך כלל בעלי המניות שאינם בעלי שליטה או בעל עניין אישי. רבוע נדל"ן מתכוונת לבנות במקום, שעליו קיימים שעבודים, 3 שכונות מגורים ובהן 2,000 דירות ושטחי מסחר וקיבלה את אישור הוועדה המחוזית לבניית 3,500 יחידות דיור.

כעת ממתינה החברה לשינוי התב"ע (תוכנית בניין-עיר). החברות הבנות של אלון USA אמורות לפנות את השטח כשהוא נקי מזיהומים. לדברי זאב שטיין, מנכ"ל רבוע כחול נדל"ן, "המיקום של הקרקע אטרקטיבי במיוחד ומאחר ומדובר על רצועת חוף באורך של כקילומטר מדובר על פוטנציאל פיתוח מצוין".

אסיפה נוספת תכריע לגבי השוק הסיטונאי

בעוד שלושה ימים תתכנס אסיפה כללית מיוחדת נוספת של בעלי המניות, הפעם כדי להכריע האם לאשר את החכרת חלק ממתחם השוק הסיטונאי בתל-אביב, לרבות ההסכם המשותף עם גינדי השקעות ומשה ויגאל גינדי. הקבוצה המשותפת מבקשת לשלם 950 מיליון שקל לפני מע"מ, עם תוספת אפשרית המותנית בשיווק 600 הדירות במתחם.
במסגרת שלב א' של הפרויקט, צפויים להיבנות שטחי בנייה מרקמית, קניון, מגורים וחניה על פני 97.46 אלף מ"ר. רבוע נדל"ן אמורה לשאת ב-60% מעלות המימון עד השלב השני, ותמורת שירותי הניהול של גינדי תשלם לה בשלב ראשון מקדמה של 15 מיליון שקל על-פני 5 שנים.