רן ישי מועמד לתפקיד המשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה

ישי, הצפוי לשמש משנה לאייל גבאי, הינו איש משרד החוץ בעברו ■ לפני שמונה לשגריר ישראל בקזחסטן שירת בשגרירות ישראל לאיחוד האירופי בבריסל ובחטיבה לתכנון במשרד החוץ

רן ישי, לשעבר שגריר ישראל בקזחסטן, הוא המועמד המוביל לתפקיד המשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה - כך נודע ל"גלובס". ישי, הצפוי לשמש משנה לאייל גבאי, הינו איש משרד החוץ בעברו. לפני שמונה לשגריר ישראל בקזחסטן שירת בשגרירות ישראל לאיחוד האירופי בבריסל ובחטיבה לתכנון במשרד החוץ. קודם לכן שימש ראש מטהו המדיני ויועצו של בנימין נתניהו, בעת היותו שר החוץ ושר האוצר, בהתאמה. נוסף על כך כיהן כראש האגף הבינלאומי במשרד המדע. ישי, חובש כיפה סרוגה כמו מרבית יועציו של נתניהו, הוא גם אחיינו של יו"ר ש"ס ושר הפנים, אלי ישי.

זו לא הפעם הראשונה ששמו של ישי עולה כמועמד לתפקיד בלשכת ראש הממשלה. עם כניסתו של נתניהו לתפקיד הוצע לישי לשמש יועצו המדיני במשרד ראש הממשלה, ואולם הדבר לא יצא אל הפועל. מאוחר יותר הציג ישי את מועמדותו לתפקיד ראש האגף למדיניות חוץ במועצה לביטחון לאומי, ואולם בשל חילוקי דעות בסביבתו של נתניהו לא הבשיל המינוי.

כפי שפורסם ב"גלובס" בשבוע שעבר, בוחנים נתניהו וגבאי במשותף מינוי משנה למנכ"ל המשרד, בשל העומס הרב המוטל עליו.

באחרונה נפגש גבאי עם כמה מועמדים, ובהם כאלו המכהנים בשירות הציבורי וגם עם מועמדים מהמגזר הפרטי.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "מנכ"ל משרד ראש הממשלה בחן ובוחן מספר מועמדים מקרב עובדי המדינה ועובדי המגזר הפרטי. טרם התקבלה החלטה בנושא".