גנדן תיירות הפסידה 23.7 מיליון שקל

זאת על רקע ההפסדים הכבדים שצברה החברה - בעיקר כתוצאה מהחזקתה בחברת התעופה ישראייר

עסקת העברת ההחזקה בגנדן תיירות הפרטית לקבוצת אי.די.בי הציבורית תמורת 1.25 מיליון דולר, עוררה באוקטובר האחרון ביקורת נרחבת בשוק המקומי, שהופנתה ברובה כלפי בעל השליטה בשתי החברות, נוחי דנקנר. זאת, על רקע ההפסדים הכבדים שצברה החברה, בעיקר כתוצאה מהחזקתה בחברת התעופה ישראייר (שהפסידה מאז הקמתה יותר מ-100 מיליון דולר).

באי.די.בי הסבירו אז כי מטרת הרכישה היא לאחד את גנדן תיירות עם זרוע התיירות של אי.די.בי, חברת כלל תיירות, מיזוג שעדיין נשקל ולא יצא לפועל והיה מיועד לשפר משמעותית את רווחיות החברה.

חודשים ספורים לאחר שאושרה העסקה, מתברר כי גנדן תיירות ממשיכה להפסיד, כשהפסדה ברבעון הראשון הגיע לכ-23.7 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 6.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. דו"חות גנדן אוחדו לראשונה בדו"חות קבוצת אי.די.בי לרבעון הראשון, שפורסמו היום. תוצאותיה של גנדן תיירות מופיעות רק בביאורי הדו"ח הכספי, שכן היא אינה מהווה מגזר בר דיווח.

תוצאותיה של גנדן ברבעון הראשון הושפעו לרעה מירידת שער החליפין על הוצאות. שקליות, התייקרות הדלק הסילוני, עלויות בלתי צפויות בקשר עם זמינות מטוסים חכורים ועלויות הקשורות במעבר של ישראייר לביצוע טיסות ליעדים נבחרים באמצעות טיסות סדירות.