הגיע הזמן שתתעוררו: 4 מניות מומלצות בשווקים המתעוררים

בתקופה הנוכחית חשוב יותר מתמיד לפזר את השקעותיכם בין אזורים גיאוגרפים שונים, כדי להקטין את הסיכון הכולל בתיק ■ ארבעה מומחים סימנו עבורכם ארבע הזדמנויות השקעה מעבר לים

בתקופה הנוכחית חשוב יותר מתמיד לפזר את השקעותיכם בין אזורים גיאוגרפים שונים, כדי להקטין את הסיכון הכולל בתיק. ארבעה מומחים סימנו עבורכם ארבע הזדמנויות השקעה מעבר לים.

1068: China Yurun Food - HK

ממליץ: ערן כהן, מנהל תחום חו"ל במגדל קרנות נאמנות

יורון פוד היא יצרנית הבשר המובילה בסין. החברה נהנית ותמשיך ליהנות מקונסולידציה מתוכננת ומוכתבת מלמעלה בענף, שתכליתה לשפר את איכות הבשר הנצרך בסין, ולשפר את יכולת בקרת האיכות על ידי גורמי הממשל.

במסגרת הקונסולידציה מתמזגים אלפי יצרני בשר מקומיים לכדי כמה עשרות בודדות של יצרנים, בתהליך של מיזוגים ורכישות בהובלת החברות הגדולות. חברות אלה הן בעלות סטנדרטים מערביים של איכות ובקרה, דבר שישפר דרמטית את איכות הבשר הנצרך בסין.

תוכנית חומש שהתפרסמה השנה מבטיחה את המשך הקונסולידציה בענף עד 2015, תוך עלייה בחלקו של הבשר המצונן, שהוא המוצר העיקרי והרווחי של יורון. צמיחתה של יורון אינה מוטלת בספק לאור הגידול בצריכת הבשר בסין והתהליכים שהזכרנו. שווי מניית החברה הכפיל עצמו פי חמישה בחמש השנים האחרונות, והיא נסחרת כעת במכפיל רווח של 19.

אפשר לסכם את ההמלצה בעזרת הנתון הבא: יורון מאכילה מיליארד וחצי סינים ונסחרת לפי שווי של 5 מיליארד דולר. לעומתה, קונגרה, יצרנית הבשר המובילה בארה"ב, מאכילה 300 מיליון אמריקנים ונסחרת בשווי של 10.8 מיליארד דולר. כך, שהפוטנציאל בחברה ובמניה הזו הוא גדול.

Vivo - VIV

ממליץ: ויקי זבולון, מנהל השקעות חו"ל ברוטשילד

חברות הטלקום באירופה משקיעות באחרונה מאמצים רבעם כדי לתפוס נתח שוק הולך וגדל בשוק הטלפוניה הברזילאי, הנהנה מצמיחה מתמשכת, הן בבסיס הלקוחות והן בהכנסות פר ללקוח.

Vivo היא החברה המובילה בברזיל להספקת שירותי טלפוניה ניידת (תקשורת סלולרית), שירותי תוכן ואינטרנט לטלפונים חכמים. החברה מחזיקה בנתח של 30% מהשוק הברזילאי, מה שמציב אותה כחברה המקומית הגדולה ביותר בתחומה, כשבעולם היא מדורגת במקום ה-10.

המותג Vivo נוצר כתוצאה משיתוף פעולה בין פורטוגל טלקום וטלפוניקה הספרדית, בתחילת שנת 2002. החברה מחזיקה בתשתית הגדולה ביותר בברזיל לטלפוניה סלולרית וב-11,000 נקודות מכירה בפריסה ארצית. היא פועלת ברשתות CDMA, GSM ו-W-CDMA.

רשת הדור השלישי של החברה פרוסה ב-594 אזורים מוניציפאליים בברזיל ומכסה כ-61% מהאוכלוסייה במדינה. מכפיל ה-EBITDA של החברה צפוי לעמוד על 4.1 ב-2010, ומכפיל הרווח צפוי לעמוד על 11.4 בסוף שנת 2010.

אנו מעריכים כי הגידול בבסיס הלקוחות של VIVO, שממשיך לצמוח מרבעון לרבעון, והתחרות המתפתחת בין חברות אירופאיות על נתחי שוק בשוק הטלפוניה בברזיל בכלל, וב-VIVO בפרט, תומכים במניית החברה, ולכן אנו רואים בה השקעה ראויה בתקופה הנוכחית.

Orient Paper - ONP

ממליץ: רו"ח רון אלקון, צוות מחקר באפסילון

אוריינט פייפר היא חברה סינית שמייצרת נייר להדפסת תמונות וספרים, ונייר מגולוון לתעשיית הקרטונים. התחום אולי נשמע אפור ומשעמם, אבל מסתבר שהוא רווחי למדי וצומח בקצב מסחרר.

העלייה ברמת החיים בסין הובילה לעלייה חדה בכמות המצלמות הדיגיטליות ומכאן בביקוש להדפסת תמונות, כאשר המעמד הבינוני המתרחב תורם גם לגידול בביקוש לספרים ומגזינים. כיום, כל מכירות החברה הן לשוק הסיני בלבד, ולכן החשיפה של החברה למשבר באירופה נמוכה.

על רקע זה, החברה מציגה קצב צמיחה שנתי ממוצע של כ-50% בשלוש השנים האחרונות, במקביל לעלייה מתמשכת ברווח הגולמי והנקי. בשנת 2011 אמורה החברה לפתוח קו ייצור חדש, אשר יגדיל את כושר הייצור שלה מ-280 אלף טון ל-640 אלף טון - יותר מכפול מהרמה הנוכחית.

מבחינת תמחור, החברה אינה ממונפת והיא נסחרת כיום לפי מכפיל רווח עתידי של כ-8.5. עם הפעלת קו הייצור החדש, מכפיל הרווח צפוי לרדת לרמה של כ-6 בלבד.

פטרובראס - RBP

ממליץ: יונתן נשיא, ראש דסק חו"ל בפעילים

מנייתה של חברת האנרגיה הברזילאית הגדולה Petroleo Brasilero (PBR), נראית מעניינת במיוחד, בתוך השוק הברזילאי המעניין לכשעצמו. פטרובראס היא החברה הגדולה בברזיל עם שווי שוק של כ-155 מיליארד דולר, והיא אחת מחברות החיפוש והפקת הנפט הגדולות בעולם.

בחודשים האחרונים סבלה המניה מירידות חדות, וצנחה ממחיר של 53 דולר עד למחיר הנוכחי של 37 דולר, זאת, בין היתר, עקב חששות לגבי שינוי חקיקה בברזיל, בנוגע לעתודות הענק שהיא מחזיקה בחופיה, בעיקר במפרץ סנטוס.

החקיקה המדוברת עשויה לחייב את החברה לבצע גם הנפקת זכויות גדולה על מנת לגייס הון לצורך התשלומים, מה שיוצר לחץ נוסף על המניה. עם זאת, לאחר השלמת החקיקה בהחלט ייתכן שהמשקיעים יחזרו להתמקד בעתודות הענק של החברה, ובתוצאות הכספיות המשופרות שלה.

פטרובראס מצליחה להציג ברבעונים האחרונים רווחיות משופרת, וברבעון הראשון של 2010 הרוויחה למעלה מ-4.6 מיליארד דולר. יתרה מכך, ברבעונים האחרונים החברה מצליחה להציג רווחים משופרים ותלות פחותה במחיר הנפט ביחס לחברות הגדולות בארה"ב. במחיר הנוכחי מניית החברה נסחרת במכפיל של כ-8.7 ביחס לרווחי 2010, ושל פחות מ-6 ביחס לרווחים שהיא צפויה להציג ב-2011.

מעבר לרווחיות החזקה, ירידת אי הוודאות לגבי החקיקה וגיוס ההון הצפוי, בטווח הארוך יותר, פטרובראס נהנית מיתרונות בסיסיים גדולים. לחברה מאגרי נפט וגז עצומים והיא גם תהנה משני העולמות: זה של השווקים המתפתחים, בגלל החשיפה המקומית הגדולה שלה לשוק בברזיל ולשווקים בדרום אמריקה, וזה של העולם המפותח, כאשר היא הולכת והופכת לשחקנית משמעותית בשוק האנרגיה העולמי וליצואנית גדולה.

roee-b@globes.co.il