עזריאלי נכנס לבורסה: גייס 300 מיליון שקל במכרז לציבור

דוד עזריאלי: "הציבור הישראלי הצביע היום כחול לבן" ■ המניה תצורף למדד ת"א 100 ■ השלב הציבורי מצטרף לשלב המוסדי בו הזרימו הגופים המוסדיים בישראל ביקושים של 1.71 מיליארד שקל

זה לא היה מסע פשוט, אך דוד עזריאלי העומד בראש קבוצת עזריאלי מצטרף היום למשפחת החברות הציבוריות בישראל, לאחר שהצליח לגייס בשלב המכרז הציבורי כ-300 מיליון שקל, סכום אשר עולה על המינימום של 175 מיליון השקלים, שהם 20% שנדרשו לו מהציבור על למנת להכנס למדד ת"א 100 וכן למדד הנדל"ן 15 - התנאי שהציב ביום ב' האחרון לקיום ההנפקה.

השלב הציבורי מצטרף לשלב המוסדי בו הזרימו הגופים המוסדיים בישראל (הזרים לא נטלו חלק בהנפקה זו) ביקושים של 1.71 מיליארד שקל ביום שני האחרון. היקף הביקושים מהמוסדיים היה אמנם נמוך ממה שרצה עזריאלי לגייס, גם לאחר שהוריד פעמיים את המחיר בהנפקה, ואת האשם על כך ניתן להטיל על העיתוי העגום בו נערכה ההנפקה למוסדיים, ביום בו התמלאו כותרות המסכים, העיתונים והאתרים בארועי המשט הטורקי שהסתיים בשפיכות דמים ובהסלמת היחסים בין ישראל לטורקיה בפרט ולעולם כולו בכלל. ועדיין עם סיומה, מדובר בהנפקת המניות הגדולה ביותר שנערכה אי פעם בישראל.

ההנפקה הסתכמה בגיוס של 2.01 מיליארד שקל ונעשתה לפי מחיר המינימום האחרון אליו ירד עזריאלי, 83.25 שקל למניה. כך ששוייה של קבוצת עזריאלי לאחר ההנפקה עומד על כ-9.5 מיליארד שקל המשקף מכפיל הון לחברה של 1.00, כלומר שווי של 7.5 מיליארד שקל לפני הכסף.

עם השלמת ההנפקה אמר דוד עזריאלי: "אני גאה ונרגש שמעתה במפעל חיי שותף הציבור הישראלי, אשר נתן בנו אמון בתקופה כל כך מאתגרת, זאת למרות כל החששות שליוו את התקופה האחרונה. אני רואה בציבור הישראלי שותף מלא ואמיתי לעשייה ולהצלחה שבדרך".

המסחר במניה צפוי להיפתח ביום שני הקרוב (ה- 07.06), בטקס חגיגי אשר יתקיים במגדלי עזריאלי, בהשתתפות הנהלת הבורסה. בשעה 10:00 יחל המסחר במניית החברה, במדד תל אביב 100.

אמנם עזריאלי חפץ ב-2.5 מיליארד שקל בתמורה ל-25% מהקבוצה שברשותו מה שהיה משקף לה שווי שוק לאחר הכסף של מעל ל-10 מיליארד שקל (במקור רצה עזריאלי לקבל פרמיה בהנפקה ולהנפיק לפי שווי של 10.8 מיליארד שקל - אך חלום זה התפוגג עוד לפני שההנפקה יצאה לדרך), אך על רקע תנאי השוק בחודש האחרון עם התעצמות המשבר באירופה, ירידות השערים החדות בבורסות ברחבי העולם והסלמת המצב הביטחוני, עצם ביצוע ההנפקה, לאחר ביטול הנפקות רבות אחרות, יכול להיחשב להישג.

כבר במהלך היום העריכו החתמים כי יצליחו לעמוד במשימה וכי ההנפקה לא תבוטל. נציין כי להבדיל מיום ב' בו שררה בשוק פאניקה ונרשמו ירידות שערים חדות מחשש לעימות ביטחוני קרוב, הרי שהיום נהנה השוק מאווירת האופריה שהשטלתה על השוק על רקע פרסום תוצאות הסקרים הסייסמים של מבנה "לוויתן" שעלו על התחזיות המוקדמות ומעידות על פוטנציאל של 50% כי במבנה זה מצוי גז בכמות הכפולה מזה שנמצאה בקידוח "תמר".

קבוצת עזריאל מזוהה בעיקר עם פעילות הנדל"ן המניב המצליחה בישראל, עם 11 קניונים בשטח של 220 אלף מ"ר ו-8 משרדים בשטח 260 אלף מ"ר. בנוסף, מחזיקה החברה ב-61% מגרנית הכרמל (שמחזיקה בסונול), 20% מלאומי קארד ו-4.8% מבנק לאומי.

הכנסות החברה צמחו ברבעון הראשון ב-30% לרמה של 1.6 מיליארד שקל, והרווח הנקי זינק ב-40% לסך של 141 מיליון שקל.

דוד עזריאלי (88) החזיק ערב ההנפקה ב-40% מהון המניות של הקבוצה, וכל אחד מארבעת ילדיו - רפי (50), נעמי (47), שרון (43) ודנה (41) - החזיק ב- 15%. עם השלמת ההנפקה ידוללו כמובן החזקות אלו.

את ההנפקה הובילו כלל פיננסים חיתום, פועלים IBI חיתום, לידר הנפקות ולאומי פרטנרס.