עזריאלי: "יש לנו הרבה פניות ואנו בטוחים שגם הזרים יצטרפו"

מנכ"ל קבוצת עזריאלי,מנחם עינן: "אנו נמצאים בכיוון הנכון - נגדל ב-40%" ■ "לא סיימנו את תפקידנו במועד ההנפקה ויש לנו הרבה תוכניות בסדר גודל של מיליארד וחצי שקל בשנה הקרובה ■ עזריאלי: "אין לנו כונה להיכנס לגרעין השליטה בבנק לאומי"

עם כניסתה של קבוצת עזריאלי למסחר בבורסה הישראלית כינסה היום הקבוצה מסיבת עיתונאים במגדלי עזריאלי. מנחם עינן, מנכ"ל קבוצת עזריאלי אמר כי "בימים קשים אילו הצלחנו להיכנס למדד ת"א 100, אך בימים אחרים ודאי שהיינו נכנסים למדד ת"א 25. החברה נמצאת בצמיחה. לא סיימנו את תפקידנו במועד ההנפקה ויש לנו הרבה תוכניות בסדר גודל של מיליארד וחצי שקל בשנה הקרובה".

לדברי עינן "נתרחב לאזורים שלא היינו פעילים בהם בצפון הארץ, בחולון וברשל"צ (קניון ומגדל משרדים). אנו נמצאים בכיוון הנכון. נגדל ב-40% מול מה שאנו היום. אין פלא שכולם הצביעו בעד החברה אפילו בימים טרופים אילו. אני רוצה להודות לדוד על ההנחיה שלו. דוד יזם חריג, הוא מעורב בפרטים, מתכנן של היצורים שהעמדנו על הקרקע וזה מה שהופך את הבנינים שלנו לקצת יותר טובים. אני רוצה להודות לחתמים ואני מצטער על כך שאחד החתמים מסיבות שלו החליט לשים קץ לחייו. אני רוצה להודות למשקיעים מוסדיים ופרטיים".‏

לשאלה האם אתם שוקלים התרחבות לשוק הפיננסי כמו למשל לגרעין השליטה בבנק לאומי? ענה דוד עזריאלי: "אין לנו כונה להיכנס לגרעין השליטה בבנק לאומי. ההשקעה היא פיננסית ראינו את הפוטנציאל שהמחיר של המניה היה מאוד נמוך והרווחנו יפה מאוד והלוואי הלוואה".‏

בהתייחסו למצב בשוק ההון אמר עזריאלי: "מדינת ישראל עושה יפה מאוד ביחס למדינות אחרות וזה ימשך כך. המדינה תפרח ותגדל ושוק ההון ילך ביחד".

מדוע גופים זרים לא השתתפו?‏

עזריאלי: "הם קיבלו רגליים קרות. יש לנו הרבה פניות ואנו בטוחים שגם הזרים יצטרפו אבל בגלל המצב הפוליטי ומה שקרה בעזה הם החליטו לחכות".

מדוע עכשיו?

עזריאלי: "הגיע הזמן. זה התבשל כבר שנתיים. כשהחלטנו לצאת השוק היה נהדר והיה ברור שלא רק שניכנס למעו"ף, אלא שגם ילחמו כדי להשיג מניות. ולמרות שהזמן הפך קשה יותר מ 70 מוסדיים השתתפו. 300 מיליון שקל מהציבור השתתפו בהנפקה. הרשימה ארוכה ונהדרת ואני גאה בה. נהיה שותפים טובים.‏

בהתייחסו לנושא התרומות של הקבוצה אמר דוד עזריאלי: "אנו תורמים כבר משנת 1990 וכך נמשיך. זאת התחייבות של חברה מצליחה להחזיר לחברה חלק מהרווחים. זאת חובה אישים לתרום ולטפח רעיונות למען החברה וכך יהיה גם בעתיד ויגדל. תרמנו כבר 14 מיליון שקל בשנה".

‏בהתייחסו להשקעות נוספות הבהיר עזריאלי: "פעילות הליבה שלנו זה נדל"ן מניב, אך יש לנו השקעות נוספות. ‏GS‏ זאת חברה מאוד מעניינת ואני מצפה שיעשו שם הרבה". מנחם עינן הוסיף: "אין לנו תוכניות כרגע, אך כתבנו בתשקיף שיכול להיות שאם תיווצר הזדמנות נבצע השקעות. אנחנו חברת נדל"ן מניב.

לשאלה על מצב הנדל"ן ואפשרות כי קיימת בועה אמר מנחם עינן: "אין בועה בנדל"ן המניב. אם יש זה במגורים אבל אני לא בטוח שיש". עזריאלי הוסיף: "תסתכלו על ההיסטוריה של החברה שלנו. גדלנו בכל משבר. בועה פה ובועה שם לא משפיעה עלינו. בנדלן מניב אני לא רואה בועה ויש הרבה מה לעשות לנו ולחברות אחרות.

בהתייחסות לשאלה מדוע לא רכש את קניון רמת אביב ענה עזריאלי: "ניצלנו את מהשבר. קנינו את הקניון בגבעתים, חיפה, רכשנו 5% מבנק לאומי ועד היד נטויה. לא קנינו את קניון רמת אביב כי חשבנו שזאת עסקה לא טובה וזאת הייתה החלטה נכונה".

איך ההרגשה לעבור מחברה פרטית לחברה ציבורית?‏

דנה עזריאלי: "זה יום גדול וחיובי עבור החברה שעברה מציבורית לפרטית. זה צעד אחד קדימה וכל החזון שלנו לגדול ולהמשיך להרוויח ועכשיו גם בשבילכם ולהשקיע במדינת ישראל".

על הדיון הציבורי ביחס לשכר המנהלים אמר עזריאלי "הויכוח הזה מקבל הרבה כותרות ומטפלים בנושא. אני לא רוצה להביע דעה. יש דירקטוריון ואסיפה כללית. השכר הגבוה אולי ירד אבל קשה לי להתייחס לנושא. אני אישית הסכמתי לחתוך לחצי את דמי הניהול שלי".‏