יון פדר: "הטוקבקים תורמים לאלימות בחברה הישראלית; בכמה מדיווחי המשט צנזרנו 70% מהם"

עורך ynet בגלי צה"ל: "יש בטוקבקים הרבה זבל, הסתות, קללות ודיבה. ועדיין, זה מכשיר ששווה לנו לשלם את המחיר עליו" ■ על המבזק המפורסם מ-2003, שדיווח כי אילן רמון ז"ל נחת בשלום: "המבזק לא פורסם באתר מעולם - אלא נשלח בטעות לארכיון ונחשף רק במנוע החיפוש"

טוקבקים הם גולם שקם על יוצרו, ולצערי הם תרמו לאלימות בשיח בחברה הישראלי" - כך אמר הבוקר (ג') לגלי צה"ל יון פדר, העורך הראשי של אתר ynet. האתר, מבית "ידיעות אחרונות", חוגג מחר 10 שנים להיווסדו.

פדר הוסיף: "בפרשת המשט לעזה היו אייטמים שבהם נאלצנו לצנזר 70% מהטוקבקים. יש בטוקבקים הרבה זבל, הסתות, קללות ודיבה. ועדיין, זה מכשיר שנותן לגולשים להגיד דעתם, ועדיין שווה לנו לשלם את המחיר עליו".

לפי פדר, ב-ynet יש כ-20 אלף טוקבקים מדי יום, וקרוב ל-40 אלף מדי יום בתקופה האחרונה, "תקופת המשט". לדבריו, ל-ynet יש כמיליון ורבע גולשים מדי יום, ו"בתקופת המשט היו ימים עם הרבה יותר מזה".

פדר טען בראיון כי המבזק המפורסם, שדיווח ב-2003 כי האסטרונאוט אילן רמון ז"ל נחת בשלום, בעצם לא פורסם באתר מעולם - אלא נשלח בטעות לארכיון ונחשף רק בחיפושים במנוע החיפוש של ynet. כזכור, דקות אחדות לאחר פרסום מבזק זה התברר כי המעבורת "קולומביה" התרסקה בדרכה לכדור-הארץ, וכל נוסעיה, בהם רמון, נספו.