הכנסות רשות השידור מהמונדיאל עד כה: 10 מיליון שקל

3 ימים לפני שריקת הפתיחה של המשחקים טרם נמכרה כל מכסת החסויות, אך ברשות לא מתכוונים להוזיל את עלות החבילות ■ בין נותני החסות: בנק דיסקונט, פיג'ו-סיטרואן, פיצוחי קליית גת ועיתון "ישראל היום"

רשות השידור הכניסה עד עתה כ-10 מיליון שקל מחסויות ומתשדירים למשחקי הגביע העולמי והתוכניות העוטפות אותם. ל"גלובס" נודע כי הרף העליון של החסויות עדיין לא מולא ולא כל החבילות שתוכננו נמכרו, 3 ימים לפני שריקת הפתיחה למשחקי המונדיאל בדרום אפריקה. זאת בין היתר לאור העובדה שרשות השידור העניקה בלעדיות לנציגים מתחומים שונים במשק ברכישת החסויות. עם זאת, ברשות השידור אומרים כי אין כל כוונה להוזיל את החבילות.

לפי שעה מכרה הרשות בין 4 ל-5 חבילות, כאשר המקסימום שהקציבה לשידור עומד על 7 חבילות. יש לציין כי אין מדובר במשך זמן מוגדר בחוק, אלא הדבר נתון לשיקול-דעתו של ערוץ 1.

בין נותני החסות שרכשו חבילת פרסום ב-1.35 מיליון שקל למשך זמן המונדיאל אפשר למצוא גם את בנק דיסקונט, חברת הרכב פיג'ו-סיטרואן, פיצוחי קליית גת ועיתון "ישראל היום". אלה יקבלו מופעים ב-55 משחקי הגביע שיערכו בדרום אפריקה.

על-פי גורמים ברשות השידור, שמור מקום לחברת סלולר שתקנה אף היא חבילה משלה.

לבד מ-6 מיליון השקלים שהכניסה הרשות מנותני החסות המרכזיים במשחקים, תומחרו תשדירי השירות ברשות במיוחד לתקופת המונדיאל.

לדברי מנהלת השיווק של הרשות, צביה יששכר, הביקוש לחבילות היה גבוה במיוחד. "מעבר לחבילות החסות הצענו חבילות מסביב למונדיאל - חסות לתחזית ב'מבט', לייט נייט ולתוכנית 'היציע'. השידור עטוף וארוז בחסויות ובתשדירי שירות, וזה מקור הכנסה לא פחות קטן מהחסויות, אם כי הוא מוגבל".

ההוצאה של רשות השידור על המונדיאל עומדת על 30 מיליון שקל. "לא תכננו לכסות את ההוצאה", אומר ל"גלובס" סמנכ"ל הכספים של רשות השידור, ערן הורן, "אבל אנחנו רוצים למקסם את הפוטנציאל כדי שהפער יהיה כמה שיותר נמוך. זה משחק שיש בו הרבה פרמטרים, וחשוב לנו לא לשבור את המסך יותר מדי לטובת הצופים".

* הבלעדיות לא פגעה במכירות?

"אנחנו מאוד מרוצים, רבים ראו את החבילה כמאוד אטרקטיבית. ללא הבלעדיות האטרקטיביות יורדת. אף מפרסם גדול לא יפרסם ליד המתחרה".

* האם יש כוונה, לקראת השלבים המתקדמים, למנף את המחירים לזמן המסך שעוד נותר?

"אין כוונה להוריד מחירים או למכור שברי חבילות. אם יהיו הצעות תוך כדי משחקים, אני לא פוסל אותן".