עו"ד מיימון יעמוד לדין משמעתי בגין תלונתו על השופט כספי

עו"ד עמוס מיימון טען כי השופט צבי כספי פסק נגדו בעקבות "קשרים מיוחדים" שניהל עם עו"ד הודיה בוארון, שייצגה את הצד הנגדי ופוטרה בעבר ממשרדו ■ עו"ד בוארון: "זוהי עלילת-שווא"

עורך דין שהאשים שופט בהטיית משפט בעקבות קשרים רומנטיים בינו לבין עורכת הדין שייצגה את הצד שמנגד יעמוד לדין משמעתי בלשכת עורכי הדין - כך עולה מקובלנה משמעתית שהוגשה אתמול (ב') נגד עו"ד עמוס מיימון, שהיה מועמד בעבר לתפקיד מנכ"ל בית הנשיא, על-ידי ועדת האתיקה של מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין, בראשות עו"ד אפרים נוה.

הקובלנה נגד מיימון הוגשה בעקבות תלונה שהעביר לוועדת האתיקה מנהל בתי המשפט, משה גל, בשמו של השופט שהואשם בקשר הרומנטי עם עורכת הדין - השופט צבי כספי מבית משפט השלום בתל-אביב.

"קשרים מיוחדים"

הקובלנה הוגשה לבית הדין המשמעתי של מחוז תל-אביב על-ידי עוה"ד עמוס ויצמן ומורן אוריה, ולפיה תחילת הסיפור בתביעה שהגיש עו"ד מיימון בסדר דין מקוצר נגד יוסי מילשטיין, על סך 200 אלף שקל.

התביעה התבררה בפני השופט צבי כספי, ועו"ד הודיה בוארון, ששימשה בעבר מתמחה במשרדו של מיימון, ייצגה את הנתבע. במסגרת התביעה סוכם כי מיימון יעבור בדיקת פוליגרף, ואולם בהמשך חזר בו מהסכמתו וביקש לפסול את השופט כספי.

לאחר שכספי דחה את תביעתו ואף חייב אותו בהוצאות גבוהות בסך 30 אלף שקל, הגיש מיימון תלונה נגד השופט לנציב התלונות על שופטים, אליעזר גולדברג. בתלונתו זו האשים מיימון את השופט כספי כי פסק נגדו בשל "קשרים מיוחדים, כאלה ואחרים" בין השופט לבין עורכת הדין בוארון.

"נודע לי, לתדהמתי", כתב מיימון בתלונתו נגד השופט כספי, "ממקורות מוסמכים ביותר ויודעי דבר שאינם מוטלים בספק, כי השופט כספי מצוי בקשרים מיוחדים עם גורמים, שהיו מצויים בעבר בקשר אישי אתי. בנסיבות אלה, ספק אם ראוי היה שהלה ידון בתביעתי".

עוד כתב מיימון: "ממקורות יודעי דבר נמסר לי כי אף הגברת בוארון, שפוטרה ממשרדי והמשיכה את התמחותה בבית משפט השלום בתל-אביב, מצויה לכאורה בקשרים כאלה ואחרים עם השופט כספי, והיא בעלת מהלכים בבית משפט השלום".

לדברי מיימון, קיים "חשש לכאורה לקרבת יתר בין השופט כספי לגברת בוארון, וקיים חשש ממשי, ולו לכאורה, להטיית משפט. ראוי היה שהשופט יפסול את עצמו, בפרט לאור מערכת יחסיו שצוינה לעיל. מן הראוי גם לבחון כיצד ייתכן ששופט בישראל פועל בצורה שכזו, ונראה כי יש כאן מגמתיות מצדו, לאור מערכת יחסיו האישית".

תלונה נגדית

בתגובתו לפניית נציבות התלונות על שופטים דחה השופט כספי את האשמותיו של מיימון בדבר "קשרים מיוחדים" בינו לבין עו"ד בוארון.

סגן נציב התלונות על שופטים, השופט בדימוס שאול חמדני, דחה את תלונתו של מיימון. אלא שבעקבות תלונתו של מיימון נגד השופט, הגישה הנהלת בתי המשפט תלונה נגדית - נגד מיימון - לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין.

"בתלונתו העלה עו"ד מיימון טענות בדבר קיומם לכאורה של 'קשרים', שאת טיבם לא פירש, בין השופט כספי לבין עו"ד הודיה בוארון", כתב מנהל בתי המשפט, השופט משה גל, "וזאת כביכול על רקע התמחותה של האחרונה בבית משפט השלום בתל-אביב לאחר פיטוריה ממשרדו. מהקשר הדברים עולה באופן שאיננו משתמע לשתי פנים האשמה כלפי השופט כספי בניהול קשרים אינטימיים עם עו"ד בוארון, והטיית הדין לטובת מרשה הודות לקשרים אלה. אין צורך להכביר מילים על אודות החומרה היתרה הטמונה בהאשמות מסוג זה כלפי שופט, ועל הפגיעה בשמו הטוב וביושרו, ובמיוחד כשהדבר נעשה כלאחר-יד ובקלות-ראש, תוך הסתמכות על שמועות מפי גורמים עלומים".

בתגובתו לתלונת מנהל בתי המשפט הכחיש מיימון, במכתב ששיגר לוועדת האתיקה, כי טען כי בין כספי לבוארון מתקיים קשר אינטימי. "מעולם לא התכוונתי ולא דיברתי על קשרים אינטימיים כלשהם בין השופט כספי לבין עו"ד בוארון", כתב.

ואולם, למרות דרישתה של ועדת האתיקה, נמנע מיימון מלספק ראיות ועדויות שיבססו את טענותיו בדבר יחסים מיוחדים בין השניים. "אין אני נוהג לפגוע במקורותיי", הוא כתב לוועדת האתיקה בנובמבר 2009, "אני שומר עליהם מכל משמר, היות שמדובר ביחסי אמון. יתר על כן, אין אני נכנס לעובי הקורה בעניין התנהלות הגברת בוארון, הואיל ומתחת לכבודי להיכנס לדברים אלה".

עו"ד בוארון עצמה כתבה לוועדת האתיקה כי "במסגרת עבודתי כמתמחה בבית משפט השלום, לא היה לי כל קשר או זיקה לשופט כספי, ומעולם לא שוחחתי עמו".

"מיימון פעל בעזות-מצח"

לטענת ועדת האתיקה, "מיימון פעל בעזות-מצח בהיותו טוען להאשמות חמורות ופוגעניות, שיש בהן משום הכפשה קשה ופגיעה מהותית הן בשמו הטוב ויושרו של שופט מכהן בישראל והן בשמה הטוב של עורכת דין, חברה למקצוע, תוך שייחס להם קשר אישי אינטימי במקביל לניהול הליך משפטי. כל זאת בהיעדר כל בסיס עובדתי או בדל ראיה לתמיכה בטענותיו אלה. הנאשם הרחיק לכת בתעוזתו לטעון כנגד השופט כספי אף לחשש להטיית דין, שמשמעותה פגיעה בעשיית הצדק".

לדברי הקובלים, "הנאשם פגע בכבוד בית המשפט, הפר את כללי האתיקה באופן בוטה, ונהג באופן שאינו הולם את המקצוע ומהווה פגיעה בכבודו".

מימון מואשם בעבירות של היעדר יחס של כבוד ופגיעה בכבוד בית המשפט; התנהגות בלתי חברית כלפי חבר למקצוע; התנהגות שאיננה הולמת את מקצוע עריכת הדין; ומעשים הפוגעים בכבוד מקצוע עריכת הדין.

עו"ד בוארון מסרה בתגובה כי "הטענות בדבר 'קשרים כאלה ואחרים' שהיו לי עם השופט כספי הועלו על-ידי עו"ד מיימון אך ורק במטרה ליצור תלונת-סרק בנציבות תלונות הציבור על שופטים. מדובר בעלילת-שווא שלא היתה ולא נבראה, פרי דמיונו הסוער של מיימון, הגובלת גם בפגיעה בשמי הטוב. אני מברכת על הגשת הקובלנה, הראויה להתברר בבית הדין המשמעתי. בימים אלה, יותר מתמיד, עולה הצורך בגינוי התנהגות פסולה של עורכי דין".

עו"ד מיימון מסר בתגובה כי מעולם לא האשים שופט בקיום קשרים אינטימיים, וכל פירוש כזה, לדבריו, הוא על אחריות המפרש.