בכיר ב-IMF: הסיכונים להמשך הצמיחה עלו "בצורה משמעותית"

נאיוקי שינוארה: "הדאגה הגדולה היום היא מזה שהממשלות ובנקים מרכזיים כמעט מיצו לגמרי את הצעדים שהם יכולים להפעיל על מנת לעודד את הצמיחה"

הסיכונים להמשך הצמיחה של הכלכלה העולמית עלו "בצורה משמעותית" וקובעי המדיניות "מוגבלים מאוד" ביכולתם להמשיך ולתמוך בכלכלות, כך אמר היום (ד') נאיוקי שינוארה, בכיר בקרן המטבע הבינלאומית. שינוארה דיבר בכנס בסינגפור.

מרבית הכלכלות עוברות תהליך התאוששות אולם הוא מתון, אמר Shinohara והוסיף כי "הדאגה הגדולה היום היא מזה שהממשלות ובנקים מרכזיים כמעט מיצו לגמרי את הצעדים שהם יכולים להפעיל על מנת לעודד את הצמיחה".

"אם הצמיחה תימשך, לכלכלות באסיה יש עתיד מזהיר. הריביות הנמוכות ימשכו עוד השקעות הון ואלה עלולים ליצור בועות באזורים מסויימים, וכאן יש סיכון ממשי", אמר שינוארה. "זרמי ההון יכולים לשנות כיוון במהירות עצומה".

בניגוד לשינוארה, הביע שלשום נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, אופטימיות. "הניחוש הטוב ביותר שלי הוא שההתאוששות של המשק האמריקני תימשך ולא תהיה לנו תחתית כפולה", אמר ברננקי. אבל, אמר ברננקי, "ההרגשה לא תהיה נפלאה, שכן יש קשיים לא מעטים בדרך וגם שיעור האבטלה צפוי להישאר גבוה במשך תקופה ארוכה". לגבי ההתפתחויות באירופה אמר ברננקי כי "אנחנו עוקבים מקרוב אחרי ההתרחשויות באירופה והמנהיגים שם נוקטים בצעדים הנכונים במטרה להתמודד עם המשבר".