1.3 מיליארד ש' מחפשים הזדמנויות: עזריאלי פנה למנהלי תיקים

ראשי הקבוצה נפגשו בימים האחרונים עם מספר מנהלי תיקים, שכל אחד מהם צפוי לנהל לפחות 100 מיליון שקל ולקבל דמי ניהול של 0.1%-0.15% ■ מדובר ב-65% מהסכום שגוייס לפני כשבוע

שבוע בלבד לאחר שהשלימה גיוס של כ-2 מיליארד שקל, קבוצת עזריאלי מחפשת מנהלי תיקים שינהלו עבורה כ-1.3 מיליארד שקל מתוכם (65% מהיקף הגיוס). ל"גלובס" נודע כי חברי הנהלת הקבוצה, בראשות מנחם עינן, נפגשו בימים האחרונים עם מספר מנהלי תיקים מובילים במטרה לבחור מספר מנהלים שביניהם יפוזר סכום ההשקעה.

היקף הנכסים המינימלי שינוהל בקרב כל אחד מהמנהלים שייבחרו יעמוד על 100 מיליון שקל לפחות, ודמי הניהול אותם מציעה עזריאלי יעמדו על כ-0.1%-0.15%, כלומר עד 1.5 מיליון שקל בסך הכל.

התיקים המנוהלים ייבנו לטווחי השקעה של שנתיים-שלוש, על פי מדיניות ההשקעה שייקבע דירקטוריון קבוצת עזריאלי. נציין, כי בסעיף ייעוד תמורת ההנפקה בתשקיף שהגישה עזריאלי, ייעדה החברה 1.3-1.5 מיליארד שקל מתמורת ההנפקה למימונם של פרויקטים בתכנון והקמה. כן נכתב שם כי עד להשקעתה על פי החלטות דירקטוריון החברה, יופקד הסכום בקרב מספר מנהלי תיקים באופן מגוון, כאשר לצורך פיזור הסיכונים, עד 30% ממנו יושקע במניות ת"א 100, והיתרה באג"ח מדורגות בדרגת השקעה של BB פלוס או בפיקדונות.

עלתה ב-1.8% מאז ההנפקה

כאמור, ביום חמישי שעבר השלימה קבוצת עזריאלי גיוס של כ-2 מיליארד שקל עם סיומו של השלב הציבורי בהנפקתה, במסגרתו גויסו כ-300 מיליון שקל. עיקר הגיוס בוצע בשלב המוסדי, אותו הובילו חברות החיתום של כלל פיננסים, פועלים אי.בי.אי, לידר ולאומי פרטנרס. שווי החברה, כפי שהשתקף בהנפקה, עמד על כ-10 מיליארד שקל וזאת לאחר שנחתך בלמעלה מחצי מיליארד כתוצאה מהתנאים הקשים ששררו בשוק.

מאז החלה להיסחר בבורסה ביום שני האחרון עלתה מניית עזריאלי בכ-1.8% ושערה עמד בסוף יום המסחר על 84.80 שקל. אתמול זכתה מניית החברה להמלצת "תשואת שוק" מיובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של כלל פיננסים ברוקראז' שקבע לה מחיר יעד של 92 שקל, כ-8.5% מעל מחירה בשוק היום.

בן זאב ציין בהמלצתו כי עזריאלי מוסיפה סחורה רבה לסקטור הנדל"ן המניב בישראל ומהווה השקעת עוגן חדשה, שהחברות האחרות ייסחרו בהשוואה אליה.