דוייטשה בנק: שורט של כ-2 מיליארד אירו על אג"ח איבריות

הבנק הגדול בגרמניה דיווח היום כי הוא נמצא בפוזיציית שורט (בה מרווחים כשערכו של הנכס יורד) על אג"ח ממשלתיות פורטוגליות וספרדיות

מנהלי השקעות בדויטשה בנק מאמינים, כך נראה, שערכן של אגרות החוב של ספרד ופורטוגל ימשיך לרדת. הבנק הגדול בגרמניה דיווח היום (ה') כי הוא נמצא בפוזיציית שורט (בה מרווחים כשערכו של הנכס יורד) על אג"ח ממשלתיות פורטוגליות וספרדיות.

דויטשה בנק דיווח כי הוא מחזיק פוזיציית מכירה בחסר בהיקף של כ-900 מיליון ליש"ט על אג"ח של ספרד וכ-660 מיליון ליש"ט על אג"ח של פורטוגל. זאת, כאשר מנהיגי גרמניה וצרפת, אנגלה מרקל וניקולא סרקוזי, מפעילים לחצים לאסור מכירות בחסר על חובות של מדינות באירופה.

במצגת שבוצעה בוועידה של גולדמן זאקס במדריד אמר מנהל הסיכונים הראשי של הבנק, הוגו בנציגר, כי החשיפה של הבנק לאג"ח של מדינות בדרום אירופה קטנה יחסית, למעט איטליה, שלה חשוף הבנק בכ-2.6 מיליארד ליש"ט.

אתמול קראו מנהיגי צרפת וגרמניה לאיחוד האירופי לרסן את הספקולציות בשווקים, וטענו כי יש לשקול להגביל את ההימורים על נפילות של מניות ואגרות חוב מסויימות. סרקוזי ומרקל ביקשו מנשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל בארוסו, הצעות בנוגע לאיסור על ביצוע "שורט עירום" (naked short).