חברות הדלק מתנגדות לאישור ההסדר הכובל בין חברות האשראי

איגוד חברות הנפט בישראל פותח בהליכים משפטיים נגד כוונת חברות כרטיסי האשראי ויזה ומאסטרקארד להכפיל ביולי הקרוב את עמלות השימוש בכרטיסי האשראי בתחנות דלק

איגוד חברות הנפט בישראל פותח בהליכים משפטיים נגד כוונת חברות כרטיסי האשראי להכפיל ביולי הקרוב את עמלות השימוש בכרטיסי האשראי בתחנות דלק. ביום חמישי האחרון הגיש האיגוד בקשה להתנגד לאישור ההסדר הכובל בין חברות האשראי והסולקים של כרטיסי אשראי מסוג ויזה ומאסטרקארד.

כפי שנחשף ב"גלובס" לפני מספר חודשים, ב-1 ביולי תתייקר עמלת הסליקה הצולבת בתחנות דלק משיעור של 0.55% לשיעור של מעל 1%, זאת בעקבות הסכמות עבר בין 3 חברות כרטיסי האשראי לבין הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן.

בפברואר השנה שכר איגוד חברות הנפט כיועץ אסטרטגי את בצלאל ליבנה, מנכ"ל חברת הייעוץ BLC, במטרה לבחון את ההסדר. כעת עובר המאבק לזירה המשפטית.

באמצעות עוה"ד גיורא ארדינסט, רן שפרינצק, מיכל רוטשילד ואריק ברנאייזן מבקש האיגוד להתנגד להארכת ההיתר הזמני שניתן להסדר, שתוקפו עומד לפקוע בסוף החודש, בין היתר כי לא נתמך בחוות-דעת כלכלית שאותה הורה בית הדין להגיש בעבר.

בבקשה נטען עוד כי אם יוארך ההיתר, החל מ-1.7.2010 צפויה לעלות העמלה הצולבת בשיעור של כ-80%, באופן שיפגע בציבור לקוחות חברות הדלק, שכן שיעור העמלה הגבוה יגולגל אליו.