הסדר טיעון: נדב גרינשפון ייקנס ב-750 אלף שקל אך לא יורשע

גרינשפון, סגן יו"ר אפריקה ישראל, ששימש כסמנכ"ל ממורנד בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, הואשם במסירת מידע פנים בנוגע למו"מ לשיתוף-פעולה בין חברת האופנה פוקס לבין חברת ההחזקות ממורנד בשלהי 2004

‎‎‏נדב גרינשפון, סגן יו"ר אפריקה ישראל ויד ימינו של לב לבייב, לא יורשע בפרשת "פוקס-ממורנד" - כך עולה מהסדר הטיעון שנחתם בין פרקליטות מיסוי וכלכלה לגרינשפון, לפיו יודה גרינשפון בעבירות של מסירת מידע פנים, ישלם קנס בסך של כ-750 אלף שקל ויבצע עבודות שירות לתועלת הציבור. עוד הוסכם כי הצדדים יעתרו יחד למניעת הרשעתו.

בשבוע שעבר הגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום נגד גרינשפון ואחרים בפרשה.

גרינשפון, ששימש סמנכ"ל ממורנד בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, מואשם במסירת מידע פנים בנוגע למשא-ומתן לשיתוף-פעולה בין חברת האופנה פוקס לבין חברת ההחזקות ממורנד, שהתקיים בשלהי שנת 2004.

בכתב האישום נטען כי גרינשפון העביר את המידע לאלון וגנר, כלכלן ובעל תואר במינהל עסקים, ששימש באותה תקופה כמנהל תיקים ברישיון וניהל עבור גרינשפון ובני משפחתו תיקי השקעות בניירות ערך.

עם הגשת כתב האישום פירסם "גלובס" הערכות שלפיהן גרינשפון לא יורשע, מאחר שהוא העביר את מידע הפנים לוגנר במסגרת התייעצות עמו, כחבר וכאיש שוק הון המלווה אותו בהשקעותיו, והוא לא ידע כי וגנר יעשה שימוש במידע שנמסר לו.