הקבלנים: "הפחתת מכסות עובדים זרים - סכנה לענף הבנייה"

מתכוונים לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה על צמצום מספר העובדים הזרים בענף הבנייה מ-8,000 ל-5,000 ■ דורשים שהממשלה תקפיא את מכסת העובדים הזרים הקיימת - או לפחות תדחה את הפחתת המכסה בכמה שנים‏

‎‎על רקע תוכנית משרד האוצר לקדם את בנייתן של לפחות 70 אלף יחידות דיור חדשות בשנה, מתכוונים הקבלנים לעתור לבג"ץ נגד החלטת הממשלה על צמצום מספר העובדים הזרים בענף הבנייה מ-8,000 ל-5,000.

‏במכתב ששיגר השבוע עו"ד אילן בומבך, המייצג את התאחדות הקבלנים וחברות בנייה גדולות, לראש הממשלה בנימין נתניהו, מתריעים הקבלנים כי ההחלטה מהווה "סכנה קיומית לענף הבנייה".

‏לדבריו, לא ייתכן כי החלטת הממשלה בעניין הפחתת מכסות העובדים הזרים "תיושם בצורה טכנית ועיוורת, מבלי לשקלל את מכלול הנזקים שעלולים להיגרם כתוצאה מיישום ההחלטה".

‏לטענת בומבך, הממשלה לא הקצתה את המשאבים שהבטיחה למימון פעולות לשילוב עובדים ישראלים בענף הבניין, בייחוד במקצועות "הרטובים" (ברזלנות, טפסנות, בנאות, טייחות וריצוף).

לדבריו, הקבלנים הסכימו להפחתת מספר העובדים הזרים בתמורה לשילובם של יותר ישראלים בענף הבנייה, אך עד פברואר 2010 הוכשרו רק כמה עשרות עובדים ישראלים.

‏‏"חברות בנייה רבות ניסו להכשיר על חשבונן כוח-אדם ישראלי בתחום העבודות ה'רטובות', אך כל ניסיונותיהן עלו בתוהו. העבודה לא נשאה חן בעיני כל אותם ישראלים שבחנו את האפשרות להשתלב בה", כותב בומבך לראש הממשלה.

‏הקבלנים דורשים כי "ממשלת ישראל תשנה את ההחלטה בנדון, תקפיא את מכסת העובדים הזרים הקיימת - או לכל הפחות תדחה את הפחתת המכסה הצפויה ל-30 ביוני לתקופה ניכרת של כמה שנים, על מנת שלא להחמיר מצב עגום ממילא".

‏בומבך מזהיר במכתבו כי הקבלנים ייאלצו לפנות לערכאות משפטיות אם דרישתם לא תיענה, וכן כאמור הוא שוקד בימים אלה על הכנת עתירה דחופה לבג"ץ בשם התאחדות הקבלנים וחברות הבנייה הגדולות. ‏‎‎‏