סימני שיפור? נתונים מאקרו כלכליים מעודדים ביוון ובפורטוגל

כלכלת פורטוגל צמחה ברבעון הראשון של השנה בהשוואה לרבעון הקודם, וכלכלת יוון בדרך לעמוד ביעדי הגירעון ל-2010

לא הכל שחור. נתונים מעודדים שצפויים להתפרסם ביוון ובפורטוגל יכולים לרמז כי שתיים ממדיניות ה-PIIGS עשויות להתייצב. כלכלת פורטוגל צמחה ברבעון הראשון של השנה בהשוואה לרבעון הקודם, וכלכלת יוון בדרך לעמוד ביעדי הגירעון ל-2010.

כלכלת פורטוגל התרחבה ברבעון הראשון ב-1.1% בהשוואה לרבעון הקודם על רקע עלייה בצריכה הפרטית במדינה וביצוא, כך דיווחה המועצה הלאומית לסטטיסטיקה בפורטוגל. למרות מצבה הרעוע כיום, הכלכלה בפורטוגל התרחבה ב-3 מתוך 4 הרבעונים האחרונים.

"יוון תעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו עוד השנה"

לפי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, שר האוצר היווני אמר כי נתונים שיפורסמו בימים הקרובים יראו כי הגירעון התקציבי ביוון התכווץ בכ-40% בחמישה החודשים הראשונים של השנה. הכנסות המדינה ממסים בתקופה הזו עלו ב-8% וההוצאה הממשלתית ירדה ב-10%, לדבריו.

הנתונים מרמזים כי כלכלה יוון המוכה עשויה להפתיע בשיעורי הצמיחה השנתיים. הגירעון התקציבי במדינה בשנה החולפת עמד על 13.6% מהתמ"ג והשנה הוא צפוי להיות בשיעור של 8.1% מהתמ"ג. "אנחנו בדרך הנכונה", אמר שר האוצר. "אני אופטימי באשר ליכולתנו לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו עוד השנה", אמר.

גם נתונים שפירסם הבנק המרכזי ביוון הראו צמצום בגירעון הממשלתי ל-9.5 מיליארד אירו, מ-14.6 מיליארד אירו בתקופה המקבילה אשתקד.