זיסר הדליק את מנורה: תשקיע 27 מיליון דולר בקרן הנדל"ן שלו

מנורה מבטחים מרחיבה את פעילותה החדשה יחסית בהשקעות ישירות בתחום הנדל"ן בחו"ל

חודשים ספורים לאחר שחברת ההשקעות אלביט הדמיה הודיעה על הקמת קרן, שתפעל לרכישת נכסים מניבים בארה"ב בהיקף של עד 1 מיליארד דולר, מצטרפת קבוצת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים כמשקיע לקרן בסכום של 27 מיליון דולר, כשמרבית ההשקעה תגיע מכספי העמיתים בקבוצה.

הקרן תנוהל במשותף על ידי אלביט הדמיה , שבשליטת מוטי זיסר, וקרן ההשקעות האמריקנית איסטגייט (Eastgate). הסכום הכולל שאלביט הדמיה שואפת לגייס לקרן צפוי להגיע לכ-400 מיליון דולר, מגופים בינלאומיים וגופים מוסדיים נוספים בארץ. עד להודעה האמורה התחייבויות ההשקעה בקרן הגיעו לכ-200 מיליון דולר, שניתנו על ידי אלביט הדמיה, החברת הבת פלאזה סנטרס ואיסטגייט.

במקביל לקידום פעילות בתחום הנדל"ן המניב בארה"ב פעלה אלביט הדמיה בתקופה האחרונה לגיוס הון לפעילות הביומד שלה, המוחזקת באמצעות אלביט מדיקל, וכוללת החזקות באינסייטק (71.3%) ובגמידה סל (31.6%). זיסר תכנן לגייס לאלביט מדיקל 83 מיליון שקל לפי שווי של 200 מיליון דולר, אולם חוסר היציבות בשווקים בתקופה האחרונה דחה לעת עתה את תוכניות ההנפקה.

התפיסה השתנתה

בעצם ההשקעה בקרן ממשיכה מנורה מבטחים להרחיב את פעילותה החדשה יחסית בהשקעות ישירות בתחום הנדל"ן בחו"ל. פעילות הביטוח והפנסיה של הקבוצה לא עסקה לאורך השנים בתחום ההשקעות הישירות בנדל"ן - שלא כמו מתחרותיה המרכזיות.

ב-2009 השתנתה התפיסה של מנורה בהקשר זה, כשהקבוצה החלה להשקיע ישירות בנדל"ן בחו"ל, עת רכשה, יחד עם קבוצת הראל, מתחם משרדים במרכז העיר נוריץ' באנגליה בהשקעה של 137 מיליון ליש"ט.

מאז בוצעו עוד כמה עסקאות נדל"ן קטנות בחו"ל, כשבמנורה לא פוסלים השקעות ישירות בנדל"ן גם בישראל בעתיד. נציין כי בעבר מנורה הקפידה להשקיע בנדל"ן באמצעות ני"ע של חברות הפועלות בתחום.