ערוץ 10 התחייב בפני היוצרים: אנחנו עולים על דרך חדשה

מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, וסמנכ"לית התוכן החדשה, קרני פלזנטל-זיו, התחייבו כי הערוץ יפנה יותר משאבים לפיתוח והפקה של סוגה עילית

ערוץ 10 התחייב בפני היוצרים לגבש מתווה ברור לפיתוח והפקה תיעודית, זאת בתום פגישה שהתקיימה היום (ג') בין מטה מאבק היוצרים (ממ"ה) לבין ראשי הערוץ.

הפגישה, עליה דווח לראשונה ב"גלובס", התקיימה ביוזמת הערוץ לאחר שארגוני היוצרים הביעו מורת-רוח לאור התנהלותו של הערוץ סביב תכניו התיעודים.

הפגישה הוגדרה על-ידי הצדדים כפגישה "טובה וקונסטרוקטיבית". מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, הביע רצון לשמר על קו הידברות פתוח עם היוצרים. הוא ציין כי ערוץ 10 מתכוון לעמוד במלוא ההתחייבויות אותם לקח על עצמו בהסכם החדש.

היה זה מפגש ראשון בין היוצרים לבין סמנכ"לית התוכן החדשה של הערוץ, קרני פלזנטל-זיו. בפגישה הציגה פלזנטל-זיו את תוכניותיה לשנה הקרובה, אותן היא מגבשת בימים אלה.

לפי היוצרים, ורשבסקי ופלזנטל-זיו התחייבו כי הערוץ יפנה יותר ויותר משאבים לפיתוח והפקה של סוגה עילית, ובכלל זה קולנוע, דרמה ודוקומנטרי.

פלזנטל-זיו ציינה כי "תכנון ופיתוח לוקח זמן, אבל אנחנו עולים על דרך חדשה".

היוצרים ציינו כי "איחלנו לקרני הצלחה בתפקידה", והוסיפו כי "התזוזה החיובית שכבר נרשמה בערוץ בהשקעה בסרטי קולנוע והפקת דרמות חייבת להתבטא גם בהשקעה בסרטים דוקומנטריים ובהוצאתם למפיקים ויוצרים חיצוניים".

מערוץ 10 נמסר בתגובה כי "כבר מ-2008 הערוץ עומד בכל מחוייבויותיו הרגולטוריות על-פי כל הכללים וימשיך לעשות כן. זה לא חדש ליוצרים, לא לרגולטור וגם לא לקוראי 'גלובס'".