טלקום 365 פנתה לחברות הסלולר - ביקשה להיכנס למו"מ

החברה מקבוצת המשביר לצרכן ציינה בפנייה לחברות הסלולר כי מאחר שקיבלה רישיון MVNO - היא מבקשת להתחיל במו"מ על רכישת דקות זמן אוויר ברשתות שלהן

חברת טלקום 365 של המשביר לצרכן פנתה אתמול (ד') ל-3 חברות הסלולר וביקשה לפתוח עימן במשא-ומתן על שימוש ברשת שלהן - כך נודע ל"גלובס". החברה שלחה מכתבים לחברות וציינה כי מאחר שקיבלה רישיון MVNO (מפעיל סלולר וירטואלי) - היא מבקשת להתחיל במשא-ומתן על רכישת דקות זמן אוויר ברשתות שלהן.

לפנייה יש חשיבות משום שמדובר באישור לכך שהצדדים מתחילים לנהל משא-ומתן, וזאת על רקע מדיניות משרד התקשורת, לפיה הוקצו 6 חודשים למשא-ומתן מול חברות הסלולר, אשר אם הוא לא מצליח - יש לו סמכות להתערב ולקבוע את מחירי השימוש.

עד כה סירבו חברות הסלולר להיכנס למשא-ומתן עם חברות שרוצות להיות מפעיל סלולרי וירטואלי, בטענה כי אין להן עדיין רישיון. לגבי טלקום 365 הטענה הזו כבר לא תופסת, ולכן הן יהיו חייבות להתייחס לפנייה שלה.

טלקום 365 שואבת עידוד רב מכך שהמשרד ציין את גבולות הגזרה לתשלום שלה לחברות הסלולר, בדמות מחיר קישור הגומלין שהומלץ על 4.14 אגורות. החברה מקווה שהוא אף יהיה יותר זול בהתאם למועד כניסתה לשוק.

על-פי הערכות, טלקום 365 תתחיל לעבוד במחצית השנייה של 2011, כך שכניסתה תיקח עוד לפחות שנה. הסיבה לכך היא שהחברה נמצאת עכשיו בעיצומו של הליך לבחירת הפתרון שיאפשר לה להתחבר לרשת סלולרית באמצעות מתג משלה, וכן היא זקוקה לפתרון חיוב וגבייה של לקוחות. מאחר שהחברה רוצה לרכוש (ולמכור) דאטה, היא חייבת פתרון מקיף גם למוקד לקוחות וכו', כך שכל התהליך ייקח זמן.

רמי שביט, בעלי המשביר לצרכן , אמר אתמול כי ההוזלה שהוא מתכוון להציע ללקוחות הפרטיים תהיה משולבת בסבסוד צולב, כלומר לקוחות הסלולר יוכלו לקבל הנחות במסגרת הקבוצה, שכוללת את קשרי תעופה, רשת המשביר לצרכן, רשת ניו-פארם ועוד.