רשת קוראת לביטול מוחלט של כל ה"פינות" בטלוויזיה

הכוונה היא לחלקים המופרדים מתוכניות הטלוויזיה במטרה להעלות את הרייטינג ■ הוועדה למדרוג תבחן את הנושא

זכיינית ערוץ 2 רשת קוראת לביטול כל ה"פינות" בטלוויזיה. הכוונה היא לכל אותם חלקים המופרדים מתוכניות הטלוויזיה במטרה להעלות את הרייטינג. במהלך היום (ה') צפוי להתקיים דיון בנושא בוועדה למדרוג, והזכייניות התבקשו להעביר את עמדותיהן לקראתו.

במכתב שכתב המשנה למנכ"ל רשת, אילן טוביהו, למנכ"ל הוועדה למדרוג, ד"ר יפעת בן- חי-שגב, מקצינה עמדת רשת שקראה לקצר את הפינות באופן משמעותי - לדרישה לבטלן לחלוטין. "בהמשך לדיאלוג שמתנהל בחודשים האחרונים בעניין פינות, אבקש לעדכן כי עמדתה של רשת בעניין הפינות הינה לבטל את כל הפינות".

לדבריו, "המדידה תהיה מתחילת התוכנית ועד לסופה, ללא כל אפשרות להוציא פינה בכל אורך שהוא לספירת רייטינג".

הדיון שמתקיים ביוזמת הרשות השנייה והזכיינים בוועדה למדרוג בא לפתור סוגיה שעוררה מחלוקת במשך תקופה ארוכה. הזכייניות מקצרות חלקים נרחבים של עד 20 דקות מתוכניות - בדרך-כלל בהתחלה ובסוף - על מנת שאמצע התוכנית יהיה החלק היחיד שיימדד ברייטינג. לפיכך, הנתונים המגיעים לא משקפים כהלכה את הצפייה בתוכנית, ולעתים נחתך מתוכנית משך הזמן העיקרי שלה.

כך, למעשה, נוצר מצב שבו הרייטינג שנספר באופן סופי קשור יותר למניפולציה שעורך בתוכנית הגוף המשדר ופחות לאופי הצפייה האמיתי של התוכנית.

ברשת מבינים זאת ומאמינים כי הורדת הפינות, שבדרך-כלל נפוצות יותר בתוכניות קשת ובערוץ 10, תיטיב עם הזכיינית ועם הצופים.

על-פי המסתמן, הצדדים הדנים בוועדה למדרוג יגיעו בסופו של דבר למצב של הגדרה הדוקה יותר של אותן פינות שנויות במחלוקת, אולם לא יבטלו אותן באופן מוחלט.