לילה שפוי

לוח השידורים של ערוץ 10 הערב הוא הדבר היחיד שמזכיר ערוץ טלוויזיה נורמלי

ערוץ 1 הפך למשך חודש להיות ערוץ "מוטה מונדיאל", גם בימים שבהם הוא אינו משדר את המשחק המרכזי (ראו פרטים בהמשך), ערוץ 2 הפקיע את כל לוח המשדרים שלו בימים א'-ג' (רשת) לטובת המשחק המרכזי, ורק ערוץ 10 עוד מחזיק לוח שידורים מגוון.

יהיה מי שיטען כי מדובר "במופע של שנות ה-70", כלומר ברצף תוכניות שאבד עליו הכלח בעידן של ערוצי נישה.

אני, מכל מקום, עדיין מתפעל: "כאן גרים בכיף" (21:00) היא בעיניי חצי שעה מהנה לצפייה ביתית עם הילדים, שיזהו בין הקטעים השונים גם כמה שמוכרים להם מהווי היומיום. מיד אחר-כך יאפשרו לנו "אורלי וגיא בע"מ" (21:30) להתבונן בתחקיר סל התרופות שלהם ולצקצק מול המסך לאמור (בצדק!) "איזה מושחתים", ואז יבוא מופע הבידור והרכילות המהוקצע של גיא פינס (22:25).

אמנם בשלב הזה, אני אישית אחליף את גיא פינס בפיינט גינס בפאב השכונתי מול נבחרת ספרד, אבל מי שמחפש ערוץ טלוויזיה שפוי שמצד אחד לא נסחף בקדחת המונדיאל ומצד שני לא מאלץ את עצמו לתכנים "נשיים" פר-אקסלנס - מוזמן למצוא אותו הערב (ב') בערוץ 10.

יבול של סרטים טובים

הנחת המוצא של גופי השידור השונים כי המונדיאל מספק חוויית צפייה גברית, מביאה אל המסך לא מעט תוכניות שאמורות להיות אלטרנטיבה נשית למשחקי המונדיאל.

ערוצי הסדרות והסרטים (בעיקר של yes) הרימו את הכפפה. הערב, למשל, כשנבחרת ספרד תנסה לתקן מול הונדורס (21:30, ערוץ 2) את המעידה מהמשחק הראשון מול שווייץ, יציעו ערוצי הסרטים השונים מבחר אלטרנטיבות לא רע בכלל.

רוב הסרטים הם בכיוון הרומנטי, אבל לא רק: ערוץ 1, שמכר את המשחק המרכזי של המונדיאל בימים א'-ג' לרשת, ינסה לחזר אחרי "הקול הנשי" בעזרתה של אן האתווי המצוינת, בתפקיד הסופרת היפה ג'ין אוסטן שמאוהבת בבחור ממוצא אירי בסרט "להיות ג'ין". חובבי ובעיקר חובבות רומנטיקה מוזמנות להתענג על הסרט המסוגנן והתקופתי הזה.

באותה שעה בדיוק ישודר ב "yes 1", סרטם של האחים רונית ושלומי לבית אלקבץ, "שבעה". הסרט מגולל את מהלכם של שבעת ימי האבל במשפחה ממוצא מרוקאי כשהאח הבכור נפטר - ומה שמתחיל כחיבוק משפחתי אוהב, מתפתח מהר מאוד לסיר לחץ מבעבע של רגשות, חשבונות בלתי סגורים ותככים.

העובדה שכל בני המשפחה ישנים ביחד בסלון הבית לא ממש תורמת להרגעת הרוחות. המשחק מצוין, והמועקה נשברת לעיתים בסצנות חצי-קומיות בסרט שאין להגדירו אלא כקולנוע ישראלי במיטבו (למי שיישאר עוד כוח לחשוב על החיים ומשמעותם, מומלץ להישאר באותו ערוץ, מיד אחרי "שבעה", ל"חלון פנורמי" - הקאמבק הקולנועי של ליאונרדו דה קפריו וקייט וינסלט כזוג בורגנים שהחיים שוחקים את כל חלומותיו).

קולנוע איטי יותר - ואולי אפילו איטי מדי מציע "אבודים בטוקיו" (22:00 "yes 3"), סרט הביכורים של סופיה קופולה, הבת של. אמנם קצת מאכזב לגלות שחלפו כבר שעה וחצי והסרט לא התחיל... אבל סקרלט ג'והנסון וביל מארי עושים את שלהם בצורה מרשימה.

חובבי כדורגל אנגלי שמאוכזבים מההופעה של נבחרתם, יוכלו להתנחם במותחן הלא רע בכלל "הג'וב הבריטי" (22:00 "יס 4"), שמגולל את קורותיו של שודד בנקים נועז שקצת מסתבך, או ב"סנאץ'" שישודר מיד אחריו (23:54, למי שבכל זאת צופה בכדורגל) - ניסיון כושל של גאי ריצ'י לשחזר את ההצלחה של עצמו ב"לוק סטוק ושני קנים מעשנים".

למרות נוכחות של בראד פיט ובניסיו דל טורו על הסט, הסרט הזה לא עבד טוב בקולנוע. לעומת זאת, כסרט בטלוויזיה לשעת לילה מאוחרת הוא מבדר.