הבכיר ביותר שנוטש את אובמה: הממונה על התקציבים - עוזב

הממונה על התקציב בבית הלבן, פיטר הורצג, הודיע לנשיא אובמה על כוונתו לעזוב את התפקיד ביולי ■ הנשיא אובמה ביקש מהורצג להחליט על עתידו עוד לפני בוא הסתיו, אז צריך הממשל להתחיל את הכנת התקציב לשנת הכספים 2011

הממונה על התקציבים בבית הלבן הודיע לנשיא אובמה על כוונתו לעזוב את התפקיד ביולי, כך אמר בכיר בממשל ל-CNN, מדובר בנושא התפקיד הבכיר ביותר הנוטש את ממשלו של אובמה עד כה. פיטר הורצג (Peter Orszag) בן ה-41, היווה גורם מפתח בצוות הכלכלי של אובמה, כאשר שימש בתפקידו כדירקטור הממונה על המשרד אחראי על הניהול והתקציב בזמן העברת תוכנית החילוץ הכלכלית ובשנה האחרונה לקח חלק חשוב בהעברת חקיקת הרפורמה במערכת הבריאות.

בתפקידו כממונה על התקציבים, היה הורצג אחראי על הטווית המדיניות, אך גם היה לו תפקיד מרכזי של נושא ונותן עם הגורמים הרפובליקניים בקונגרס, דבר שבא לידי ביטוי בולט בעת שגישר על המחלוקות וההבדלים בין הצדדים ערב אישור התוכניות הגדולות הנ"ל.

הורצג עמד בראש ועדת התקציב של הקונגרס במשך קרוב לשנתיים לפני שאובמה בחר בו כממונה על התקציבים בבית הלבן, זמן קצר לאחר הבחירות לנשיאות ב-2008. הורצג גם עבד בעת כהונתו של הנשיא קלינטון בבית הלבן, אז שימש כעוזר מיוחד לנשיא במועצה הכלכלית הלאומית ושימש בועדת היועצים הכלכליים.

מדיווחים בוול סטריט ג'ורנל עולה כי הנשיא אובמה ביקש מהורצג להחליט על עתידו עוד לפני בוא הסתיו, אז צריך הממשל להתחיל את הכנת התקציב לשנת הכספים של 2011.

הורצג הנשוי למגישת החדשות הכלכליות ברשת ABC ביאנה גולודריגה מאז ספטמבר אמר כי בכוונתו "לאתחל את חייו".הרצוג ידוע במסדרונות הקונגרס כמי שנועל מגפי בוקרים מתחת לחליפות המחוייטות וכמי שציטט שורות משירי קאנטרי במהלך שימועים של התקציב.