כדור תלת-ממדי: ערוץ הספורט יעלה ערוץ ב-3D

הערוץ צפוי לעלות לאוויר במתכונת מלאה במחצית הראשונה של שנת 2011 ■ המנכ"ל אבי בר: "ערוץ הספורט חרת על דגלו להיות הראשון שמעניק לצופים חוויית צפייה מתקדמת בכל פלטפורמה בה אנחנו נמצאים"

ערוץ הספורט נערך לשידור בטכנולוגיית תלת-ממד. ל"גלובס" נודע כי בימים אלה בוחן הערוץ את הנושא מהפן הטכנולוגי ומהפן הכלכלי, ובעתיד הקרוב יחל בניסויים.

בחודשים האחרונים ערך ערוץ הספורט סדרת בדיקות של ציוד טכנולוגי המותאם לשידורי תלת-ממד וערך התייעצויות עם מומחים בתחום, לרבות גורמים בגופי שידור בחו"ל אשר כבר מתפעלים ערוץ שכזה.

בעתיד מתכננים בערוץ הספורט להשתמש בקבוצות מיקוד, שיצביעו על העדפות הצופים בארץ במסגרת שידורים אלה.

על-פי ההערכות, הערוץ צפוי לעלות לשידור במתכונת מלאה במחצית הראשונה של שנת 2011. יש לציין כי בערוץ לא עמדו עדיין על כלל ההשלכות הכלכליות של המהלך.

"הערוץ חרת על דגלו להיות הראשון שמעניק לצופים חוויית צפייה מתקדמת בכל פלטפורמה בה אנחנו נמצאים", אומר מנכ"ל ערוץ הספורט, אבי בר. "היינו הראשונים לעבור משידור אנלוגי לדיגיטלי, היינו הראשונים להנחיל את שידורי ה-HD בישראל, ונהיה הראשונים בארץ עם ערוץ ספורט בתלת-ממד".

אחרי פריצת הדרך של שידורי ה-HD, נחשבים שידורי התלת-ממד לדבר הבא בתחום שידורי הטלוויזיה. בארצות-הברית ובאנגליה מתקיימים לפי שעה שידורי תלת-ממד במקומות ציבוריים, ובתקופה הקרובה עתידים לעלות שם ערוצים בשיטה המתקדמת.

השינוי המהותי לטובת המעבר לשידורי תלת-ממד תלוי דווקא בחברות האלקטרוניקה המשווקות את ציוד הקצה - מסכים ביתיים - שיאפשרו את קליטת השידורים. כדי לצפות בשידורים הללו חייבים הצופים לחבוש משקפיים מיוחדים, המשלבים תמונה משני ערוצי שידור במקביל ויוצרים תמונה עם עומק מוחשי. השידורים נערכים על-ידי ניידת שידור תלת-ממד מיוחדת, המפיקה את השידור במקביל לשידור הרגיל.