השבוע בוול סטריט: פסגת ה-G20 ומבול נתוני מאקרו יספקו כיוון

שר האוצר האמריקני קורא למדינות אירופה לתמוך בהמשך ההתאוששות הכלכלית ■ במוקד נתוני המאקרו השבוע: נתוני התעסוקה לחודש יוני, שיפורסמו ביום ו'

שלל נתוני מאקרו וחקיקה חדשה עשויים להוסיף לתנודתיות בוול סטריט בשבוע הקרוב, כשחודש יוני מגיע לסיומו וכך גם הרבעון השני של 2010. הצהרות הסיכום והנחישות שיציגו מנהיגי 20 הכלכלות המובילות בוועידה החגיגית שלהם בטורונטו, בה הם דנים בסוף השבוע בתיאום מנגנוני הפיקוח על שוק ההון העולמי וביוזמה המתגבשת להטלת מס על הבנקים, צפויות גם הן להשפיע על מגמת המסחר.

הסנאט ובית הנבחרים צפויים לאשר את הרפורמה המקיפה במערכת הפיננסית, במסגרתה יוטלו מגבלות חדשות על בנקים גדולים ותוגבר ההגנה על הצרכנים.

"היא מייסדת את ההגנות הפיננסיות על הצרכן, הגדולות ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. היא מונעת מחברות פיננסים ליטול סיכונים שיאיימו על הכלכלה והיא מעניקה לממשל כלים חדשים משמעותיים בכדי להיטיב להגן על משלמי המיסים מנזקים של משברים עתידיים", אמר שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר. הצעת החוק צפויה לעבור בשני הבתים ולהישלח לחתימתו של הנשיא אובמה עוד לפני יום העצמאות האמריקני, שחל ב-4 ביולי.

חשש מ"מיתון כפול"?

"מנהיגי העולם חייבים לעבוד יחדיו על מנת לוודא כי ההתאוששות הכלכלית נשארת על מסלולה", אמר אמש (שבת) גייתנר בפורום מדינות ה-G20, הנערך בקנדה. כשנשאל גייתנר אם לדעתו הכלכלה הגלובאלית עלולה להחליק ל"מיתון כפול", ענה כי התשובה תלויה במעשיהם של מנהיגי העולם.

"אחת מהטעויות הגדולות של שנות ה-30' של המאה הקודמת היתה שהמדינות נסוגו מוקדם מדי ממאמצי ההתאוששות שלהן, עובדה שהובילה ל'שפל הגדול'", הוסיף גייתנר. "עברה רק שנה מאז שכלכלת העולם הפסיקה להתרסק וייקח עוד זמן להירפא. האתגרים נשארו והצלקות עוד איתנו. אם הכלכלה העולמית תתרחב לפוטנציאל שלה ואם הצמיחה תהיה יציבה בטווח הקצר-בינוני, אז אנחנו צריכים להוסיף לפעול ביחד על מנת לחזק את ההתאוששות ולסיים את המשימה של תיקון הנזק הגדול של המשבר האחרון".

מנהיגי מדינות החברות בפורום ה-G20 מנסים לקדם רפורמה מקיפה במערכת הפיננסית, אשר תגביר את הרגולציה על הבנקים ותמנע בתקווה משבר פיננסי גדול נוסף כמו זה שאירע ב-2008, אשר הצריך התערבות מאסיבית של ממשלות ברחבי העולם והצלת מוסדות פיננסיים על חשבון כספי משלם המסים.

מבול נתוני מאקרו

בשבוע הקרוב, לו"ז המאקרו מלא עד אפס מקום, כשאת מירב תשומת הלב ירכז דו"ח התעסוקה של חודש יוני, שיפורסם ביום ו'.

■ מחר (ב') יפורסמו נתוני בדבר הכנסה והוצאה פרטית לחודש מאי. הכנסה פרטית צפויה לגדול ב-0.5%, בהמשך לעלייה של 0.4% באפריל, ואילו הוצאה פרטית צפויה לצמוח ב-0.1%, לעומת קיפאון באפריל.

■ ביום ג' יפורסם מדד קייס שילר, של מחירי הבתים ב-20 ערים בארה"ב, לחודש אפריל. המחירים צפויים לעלות ב-3.4%, בהמשך לקיטון של 2.3% בחודש מארס.

■ בהמשך יפורסם מדד בטחון הצרכנים לחודש יוני. כלכלנים צופים ירידה לרמה של 62 נקודות, לעומת 63.3 נקודות בחודש מאי.

■ ביום ד' יפורסם מדד ADP למספר המועסקים במגזר הפרטי בחודש יוני. הצפי הוא שהמגזר הוסיף 61 אלף משרות, בהמשך ליצירת 55 אלף משרות בחודש מאי.

■ בהמשך יפורסם מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו לחודש יוני, והוא צפוי לרדת ל-59 נקודות מ-59.7 נקודות בחודש מאי.

■ ביום ה', הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפוי להראות עלייה קלה ל-458 אלף תביעות מ-457 אלף בשבוע שלפני כן.

■ בהמשך יפורסם מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני לחודש יוני. כלכלנים מעריכים שחל קיטון קל במדד ל-59 נקודות מ-59.7 נקודות בחודש מאי.

■ כמו כן, יפורסם דו"ח בנוגע להוצאות בנייה בחודש מאי. כלכלנים צופים ירידה של 0.9%, לעומת גידול של 2.7% באפריל.

■ במקביל יפורסמו נתונים אודות מס' מכירות הבתים הנמצאות בתהליך לחודש מאי, כשהצפי הנו לצניחה של 10.5%, לעומת עלייה של 6% חודש לפני כן.

■ לקראת תום יום המסחר יפורסמו נתונים בדבר מכירת מכוניות בחודש יוני.

■ כאמור, ביום ו' יפרסם הממשל את דו"ח התעסוקה לחודש יוני. להערכת כלכלנים, המשק האמריקני איבד בחודש זה 100 אלף משרות (לא חקלאיות), לעומת יצירת 431 אלף משרות בחודש מארס. שיעור האבטלה צפוי לעלות מ-9.7% ל-9.8%.

■ שכר העבודה הממוצע לחודש יוני צפוי להראות גידול של 0.1%, לעומת עלייה של 0.3% במאי. שבוע העבודה הממוצע בארה"ב צפוי להיוותר על 34.2 שעות.

■ הנתון האחרון לשבוע זה - ההזמנות ממפעלים לחודש מאי, כשכלכלנים צופים קיטון של 0.7%, לעומת עלייה של 1.2% באפריל.

מניות בולטות: מונסנטו תפרסם דו"חות

ביום ד', מונסנטו צפויה לדווח על רווח של 1.35 דולר למניה ברבעון הפיסקאלי השלישי של 20100, ביחס ל-1.25 דולר למניה ברבעון המקביל.

אקסון מובייל השלימה את רכישת XTO אנרג'י, בעסקת מניות.

פאנל בוררות של 3 חברים רשות תעשיית הפיננסים האמריקנית הורה לגולדמן זאקס לשלם 20.6 מיליון דולר למשקיעים מרומים, אשר טענו כי בנק ההשקעות היה אמור לדעת על הונאת הפונזי הגדולה שהתרחשה בקרן הגידור באיו (Bayou).

מניות חברות הסלולר עשויות להמשיך לרכז עניין, על רקע המאבק על הפחתת דמי הקישוריות שמעוניין משרד התקשורת להוציא לפועל. בסוף השבוע הוציאו סלקום ופרטנר דיווחים לבורסה, והצהירו כצפוי על התנגדותן להפחתת דמי הקישוריות, כיוון שהדבר צפוי לפגוע ברווחיהן. עם זאת, החברות לא יודעות להעריך בשלב זה את היקף הפגיעה.

אלביט הדמיה פרסמה היום מצגת למשקיעים הקשורה להשקעותיה בשוק הנדל"ן האמריקני, ובה היא מצהירה כי הפכה למשקיעה הגדולה ביותר, עם החזקות שיגיעו עד ל-48% בקרן MACQUARIE DDR TRUST, ששוויה כ-1.5 מיליארד דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]