חממת אופקים תוביל השקעה של 2.5 מ' ש' ב-Dia Cardio

הטכנולוגיה של Dia Cardio נבדקה עד היום על כ-300 חולים בישראל ונמצאה יעילה בניתוח אוטומטי של מידע המתקבל מהדמיית אקו-לב

חממת אופקים מקבוצת קפיטל פוינט הבורסאית תשקיע עד כ-2.1 מיליון שקל בחברת Dia Cardio, הפועלת בתחום הקרדיולוגיה, זאת במסגרת השקעה ראשונית כוללת של עד כ-2.5 מיליון שקל בחברה.

הסכם ההשקעה נחתם בהמשך לאישור שקיבלה חממת אופקים מוועדת החממות של המדען הראשי להשקעה בתוכנית המחקר והפיתוח של Dia Cardio, כנגד הלוואה שתינתן לחממה מהמדינה.

חברת Dia Cardio מפתחת מערכת תומכת החלטה להערכה אוטומטית של תפקוד הלב, על בסיס מידע המתקבל מהדמיית אקו-לב. הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה החברה מאפשרת זיהוי, מדידה והערכה של תפקוד הלב, שנבדקה על פעילות החדר השמאלי, תוך מדידה של תנועתיות הדפנות, אשר תספק מידע כמותי שאינו זמין כיום בצורה זו לגבי תפקוד שריר הלב.

הטכנולוגיה של Dia Cardio נבדקה עד היום על מידע שנלקח מכ-300 חולים בישראל ובמסגרת זו נמצאה יעילה ומדויקת באבחון והערכת תפקוד חדר שמאל בלב. הכסף שגייסה החברה במסגרת ההשקעה הנוכחית ישמש את החברה להמשך פיתוח המערכת וכניסה לשלב ניסויים קליניים מורחבים בהתאם למתווה רגולטורי שייקבע ובמסלול לאישור מכשור רפואי (510K).

מנכ"לית Dia Cardio, עו"ד הילה גולדמן-אצלאן, מסרה כי "החברה שמחה על ההשקעה הראשונית ועל האמון שניתן בטכנולוגיה שלה מצד קבוצת קפיטל פוינט באמצעות חממת אופקים. החברה צפויה להשלים את פיתוח המוצר ולקדם את הניסויים הקליניים הנדרשים כדי להגיע לשוק מהר ככל שניתן לרווחת החולים והרופאים כאחד. הטכנולוגיה שלנו היא האמצעי הזול, המהיר והמדויק להערכת תפקודי הלב של חולים ומאפשרת דיוק רב יותר וחיסכון בזמן הפענוח הנדרש לקרדיולוג".

יו"ר חברת Dia Cardio הוא ארנון תוסייה-כהן והיזמים הינם ד"ר ליאל כהן מנהלת יחידת אקו-לב מהמערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי אוניברסיטאי סורוקה, פרופ' הוגו גוטרמן מאוניברסיטת בן-גוריון, ומיכל יעקבי.