החשד נגד מנורה מבטחים: פעולות שלא לטובת הלקוחות

חקירת רשות ני"ע מתמקדת בעסקאות בקרנות בהן הועדפה טובת צד ג'

החקירה הפלילית שעורכת רשות ניירות ערך בחברת קרנות הנאמנות של מנורה מבטחים, מתמקדת ככל הנראה בעסקאות בהן בוצעו פעולות בני"ע שלא לטובת הלקוחות בקרנות, אלא לטובת צד שלישי.

עסקאות כאלה בהן נעשה שימוש בחשבונות של לקוחות (במקרה זה קרנות), תוך הפרת חובת הנאמנות שיש למנהלי קרנות כלפי מחזיקי היחידות בקרנות, נקראות עסקאות חילוץ, וברוב המקרים הן גם כוללות השפעה על מחירו של נייר הערך.

בכירים נחקרו

לפני כשבועיים נודע כי בכירים במנורה מבטחים פיננסיים, בית ההשקעות של מנורה, ובהם גם המנכ"ל רונן אביגדור, נחקרו מספר פעמים ברשות ניירות ערך בחשד לעבירות פליליות שביצעו לכאורה.

מקורבים לחברה ובחברה עצמה טוענים כי אין להם כל מושג סביב מה מתנהלת החקירה, וכי אביגדור ושאר הנחקרים ממשיכים את עבודתם כרגיל.

גם חברת האם, מנורה מבטחים שבניהול ארי קלמן, טוענת כי אינה יודעת בגין מה מתבצעת החקירה, וכן לא ידוע בשלב זה האם על אביגדור ושאר הבכירים הוטלו תנאים מגבילים כלשהם.

אביגדור, 44, מונה למנכ"ל בית ההשקעות בסוף השנה שעברה, בנוסף על תפקידו כמנכ"ל הקרנות מאז 2005. הוא החליף את יו"ר בית ההשקעות, יהודה בן אסאייג, שמונה באפריל האחרון למשנה למנכ"ל ומנהל אגף ביטוח חיים ובריאות במנורה מבטחים.

מנורה מבטחים פיננסיים מנהל למעלה מ-20 מיליארד שקל, מתוכם למעלה מ-6 מיליארד שקל בקרנות, והשאר בקופות גמל וניהול תיקים.