העובדים משביתים את נמלי יוון - התיירים תקועים על הרציף

המשבר ביוון ממשיך להבעיר את הרחובות: עובדי הנמלים מונעים מתיירים בפיראוס לעלות על סיפון מעברות לאיי הנופש ואיגודי העובדים קוראים לשביתה כללית במדינה במחאה על הרפורמה הצפוייה בפנסיה ובמינהל הציבורי

המשבר בכלכלת יוון שהצית את רעידת האדמה בגוש האירו ממשיך להכות גלים ולשבור צלחות - כשהפעם נופלים קורבן התיירים הרבים מרחבי העולם שבחרו להעביר את חופשת הקיץ שלהם בחופי הים התיכון.

עובדי נמל הים המרכזי במדינה, בפיראוס, מונעים מהבוקר (ג') מתיירים לעלות על סיפונן של ספינות האמורות לקחת אותם לאתרי הנופש באיי יוון. במקביל, קוראים איגודי העובדים במדינה לשביתה כללית נוספת במחאה על הרפורמה הנרחבת המתוכננת במגזר הציבורי במדינה, ובראשה הקיצוץ המאסיבי בקרנות הפנסיה.

במסגרת המחאה קיימו העובדים תהלוכה באתונה, במקביל לקיום דיונים בפרלמנט באשר לדרישות קרן המטבע הבינלאומית (IMF) ומדינות האיחוד האירופי אשר דרשו מהמדינה נקיטת צעדים דראסטיים במטרה להתמודד עם חובותיה הרבים.

ביוון מגדירים את צעדי המחאה המתוכננים על ידי האיגודים כ"עליית מדרגה" במאבק בינם לבין הממשל, על רקע הדיונים ברפורמה שהחלו היום וצפויים להימשך לפחות לאורך כל השבוע הקרוב.

באיגודים מנסים לגייס במסגרת מאבקם תמיכה של כמה שיותר בני אדם שייצאו להפגין ברחובות, ולצאת כנגד החלטת הממשל להיענות לדרישות.

לצד עובדי הנמלים החלו לשבות לסירוגין גם רופאים ועיתונאים - דבר אשר משבש בימים אלה את פעילות בתי החולים ואת השידור הציבורי במדינה. כמה מהשביתות הוכרזו כלא חוקיות ובממשל חוששים כי היקף השביתות יתרחב ועשוי לפגוע בתיירות הנכנסת ליוון המהווה 20% מההכנסה הלאומית במדינה.