100 הסלבריטאים החזקים של "פורבס": אופרה ווינפרי בפסגה

טייגר וודס, כוכב הגולף השנוי במחלוקת, שמר השנה על המקום החמישי בדירוג עם הכנסה של 105 מיליון דולר - גם אחרי שאיבד את המפרסמים שנתן להם חסות בעקבות שערוריית הבגידות התכופות באשתו

אופרה ווינפרי חזרה לצמרת דירוג הסלבריטאים החזקים השנתי של המגזין "פורבס". כוכבת תוכנית האירוח ובעלת חברת הפקות הטלוויזיה גרפה בשנה שעברה הכנסות בסך 315 מיליון דולר.

ווינפרי, בת 56, שהובילה את דירוג הסלבריטאים של "פורבס" 4 פעמים בעבר ובהווה, חזרה למקום הראשון בדירוג, אחרי שהודחה ממנו בשנה שעברה לטובת אנג'לינה ג'ולי, בת 35, שצנחה השנה למקום ה-18 בדירוג.

טייגר וודס, כוכב הגולף השנוי במחלוקת, שמר השנה על המקום החמישי בדירוג עם הכנסה של 105 מיליון דולר, גם אחרי שאיבד את המפרסמים שנתן להם חסות בעקבות שערוריית הבגידות התכופות באשתו. בשנה שעברה העריך "פורבס" את הכנסתו ב-110 מיליון דולר.

הדירוגים מתבססים על אומדני ההכנסות של הסלבריטאים, ועל הערכת "פורבס" את מידת השפעתם. ג'ולי, למשל, דורגה בצמרת בשנה שעברה עם הכנסות של 27 מיליון דולר בלבד בגלל "צאתם לאקרנים של כמה סרטים שוברי-קופות שלה ואוקיינוס אינסופי של באזז בתקשורת". ווינפרי היתה המרוויחה הגדולה גם בשנה שעברה, עם 275 מיליון דולר.

"פורבס" מסר כי סך הרווחים של הסלבריטאים ברשימה עלה בשנה שחלפה ב-15% ל-4.7 מיליארד דולר מ-4.1 מיליארד דולר בשנת 2009.

ליידי גאגא היא השם החדש הבולט ביותר ברשימה, במקום הרביעי, עם הכנסה של 62 מיליון דולר. שמות חדשים נוספים הם כוכבי הסדרה "דמדומים", רוברט פטינסון וקריסטן סטיוארט, במקומות ה-50 וה-66 בהתאמה; מארח תוכנית הלילה קונאן או'בריאן במקום ה-51, להקת Black Eyed Peas במקום ה-16, רוברט דאוני ג'וניור במקום ה-73 והקומיקאית ומארחת הטלוויזיה צ'לסי הנדלר במקום ה-98.

1. אופרה ווינפרי (315 מיליון דולר)

הידיעה שהעונה הבאה תהיה העונה האחרונה של "אופרה ווינפרי שואו" מיקדה את תשומת-לבה של התקשורת במיליארדרית ש"בנתה את עצמה לבד", יותר מאשר בכל אחד מהאנשים האחרים המופיעים ברשימת מאה המפורסמים.

2. ביונסה נואלס (87 מיליון דולר)

מחצית מהצמד המפורסם ביותר בעולם ההיפ-הופ. ביונסה ממשיכה להרחיב את אימפריית העסקים שלה מחוץ לתחום המוזיקה. עסקאות לפרסום חברות שונות, החל בנינטנדו וכלה בל'וריאל, וכן קו האופנה הצומח האוס אוף דראון, מזרימים מיליוני דולרים בשנה, בנוסף ל-86 מיליון הדולר שהכניס סבב ההופעות העולמי.

3. ג'יימס קמרון (210 מיליון דולר)

כבמאי הסרט שהניב את ההכנסות הגבוהות ביותר בכל הזמנים, קמרון הוא בהחלט "מלך העולם". "אווטאר" הניב 2.7 מיליארד דולר במכירות כרטיסים בלבד, ואף שינה את אופן עשיית הסרטים בהוליווד. בעתיד הקרוב ייצא כמעט כל להיט בתלת-ממד, וקמרון כבר עובד על "אווטאר 2".

4. ליידי גאגא (62 מיליון דולר)

חברה חדשה ברשימת 100 המפורסמים שפרצה להיכל התהילה באמצעות תלבושות מוזרות וקליפים משוגעים. סיבוב שכלל 106 הופעות הניב לה 31 מיליון דולר על הכנסה ברוטו של 95 מיליון דולר. ליידי גאגא היא חלומו של כל משווק, והיא משתפת פעולה עם פולארויד, וירג'ין מובייל, ויוה גלאם ומונסטר כייבל.

5. טייגר וודס (105 מיליון דולר)

נפילתו של טייגר וודס ממעמד של אייקון ספורט עולמי למעמד של מזון לצהובונים היתה מהממת. אקסנצ'ר, AT&T ופפסי ויתרו על שירותיו כמפרסם, אך הוא ממשיך להיות הספורטאי המתוגמל ביותר בעולם, הודות לעסקאות ענק עם נייק, אלקטרוניק ארטס ואפר דק.

6. בריטני ספירס (64 מיליון דולר)

לא מזמן התייחס עולם הבידור לבריטני ספירס כ"סלב בדרך החוצה", אך ב-12 החודשים האחרונים הגיע מסע ההופעות שלה למקום החמישי ברשימת מסעי ההופעות העולמיים שהניבו את ההכנסה הגבוהה ביותר, עם 130 מיליון דולר במכירות כרטיסים. עסקאות פרסום עם אליזבת ארדן וקנדיס מוכיחות כי הציבור מעריך שספירס תישאר באור הזרקורים לנצח.

7. להקת U2 (כ-130 מיליון דולר)

סבב ההופעות העולמי האדיר שהשיקה להקת הרוק הגדולה ביותר בעולם ב-2009 הניב יותר מ-311 מיליון דולר במכירות כרטיסים. כל תחנה בסיבוב של U2 הניבה 10 מיליון ברוטו במכירות כרטיסים. להכנסות אלה יש להוסיף מכירות רווחיות של מוצרים נלווים, תמלוגי רדיו ומכירות יציבות של יצירות העבר של הלהקה. כך הופכים ללהקה הרווחית ביותר בתבל.

8. סנדרה בולוק (56 מיליון דולר)

עם שני סרטי להיט ("ההצעה" ו"הצד העיוור") היתה בולוק צריכה להיות בפסגת העולם. מהבחינה הפיננסית היא באמת שם. עם 56 מיליון דולר בולוק היא השחקנית הרווחית ביותר, אבל הגירושים המכוערים מבעלה הבוגד, ג'סי ג'יימס, הפכו אותה למזון לצהובונים. בולוק התגברה על הקשיים באמצעות אימוץ ילד ובאמצעות הופעתה בטקס חלוקת הפרסים של MTV.

9. ג'וני דפ (75 מיליון דולר)

דפ נמצא השנה קרוב לצמרת הרשימה הודות לביצועיו ככובען המשוגע בגירסת התלת-ממד של טים בארטון ל"אליס בארץ הפלאות". הסרט הניב מיליארד דולר ממכירות כרטיסים ברחבי העולם, והפך את דפ לשחקן היחיד ששמו מופיע בשני סרטים שכל אחד מהם הכניס מיליארד דולר. דפ גם שלשל לכיסו מקדמה עבור הסרט "התייר", שבו הוא מופיע עם אנג'לינה ג'ולי.

10. מדונה (58 מיליון דולר)

הנערה החומרנית אינה מוכנה עדיין לוותר לליידי גאגא או לבריטני ספירס על מקומה בהיררכיה של עולם הפופ. סיבוב ההופעות של מדונה בת ה-52 ניצב במקום הרביעי ברשימת סיבובי ההופעות הרווחיים ביותר של 2009, לאחר שהניב 6 מיליון דולר ללילה וסך של 138 מיליון דולר.