אינפיניטי מקימה עוד קרן בסין בהיקף של 30 מיליון דולר

הקרן חתמה גם על שיתוף פעולה עם עיריית צ'נגדו להקמת חממות ופארק היי-טק

אינפיניטי ישראל-סין מקימה קרן בהיקף של 30 מיליון דולר. זו הקרן השמינית שאינפיניטי ישראל-סין מגייסת והפעם המהלך נעשה בשיתוף עם העיר צ'נגדו מסין. הקרן תשקיע בפרויקטים בתחומי הקלינטק, IT, חקלאות מתקדמת וחממות טכנולוגיות.

בנוסף, חתמה אינפיניטי ישראל-סין על מזכר הבנות להסכם שיתוף פעולה עם הממשל המקומי של צ'נגדו. הסכם זה יכלול הקמת חממות טכנולוגיות, חברות לאנרגיה סולארית וכן גם פארקים של היי-טק.

עניין במודל של פישר

הסינים גילו עניין במודל שחשף אבי פישר, יו"ר אינפיניטי, של בעלות על הנדל"ן וקבלת אחזקות בחברות, שמאיישות את הפארק התעשייתי, כפי שאינפיניטי עשתה בעבר.

היום התקיים במשרדי IDB, המשקיעה העיקרית בקרנות אינפיניטי, הטקס לחניכת הקרן וההסכם לשיתוף הפעולה. בטקס נכחה משלחת סינית, שכללה כ-20 בכירים, בהם גם לי צ'נצ'ג, יו"ר מחוז צ'נגדו ומזכיר המפלגה הקומוניסטית בעיר, מנהלי פארקים של טכנולוגיה ותעשייה בצ'נגדו ובכירים נוספים מהממשל הסיני.

מהצד הישראלי נכחו בטקס פישר, שמכהן גם כמנכ"ל משותף של כלל תעשיות והשקעות ומשנה ליו"ר קבוצת אי.די.בי; וכן אמיר גל אור ואבישי זילברשץ מנכ"לים משותפים של אינפיניטי ישראל-סין.

בירת טכנולוגיה

צ'נגדו היא בירת מחוז סצ'ואן שבמרכז סין. בעיר עצמה מתגוררים (כולל המטרופולין) כ-10.5 מיליון תושבים. העיר היא מיצרניות מוצרי הטכנולוגיה והאלקטרוניקה הגדולות בסין.

חברות ענק בתחום, דוגמת אינטל, IBM, נוקיה, מוטורולה, SAP ומיקרוסופט, מיקמו באזור קריית פיתוח הטכנולוגיה שלה את משרדיהן ומרכזי פיתוח גדולים, שמעסיקים עשרות אלפי עובדים.

גל אור אמר היום ל"גלובס" כי "לפני כשלושה חודשים הודענו על הקמת שש קרנות פרייבט אקוויטי חדשות ביוזמה משותפת ברחבי סין. הקרנות נועדו לתמוך בצמיחת עסקים סיניים מקומיים באמצעות הזרמת ידע וטכנולוגיה גם מישראל.

"ההסכם שנחתם היום עם עיריית צ'נגדו, הוא הסכם נוסף שמדגיש את ההתרחבות של אינפיניטי ברחבי סין".

* כולם מנסים לחדור לשוק הסיני. מה מייחד אתכם?

גל אור: "לפני שבע שנים השקנו את שיתוף הפעולה עם פארק ההיי-טק בשוג'ו. כיום יש שם כבר 40 אלף חברות. מאז הרחבנו את הפעילות בסין ושיתוף הפעולה הנוכחי יאפשר לנו לבנות מערכות יחסים חדשות.

"הממשל בצ'נגדו מבקש להקים ביחד איתנו חממות טכנולוגיות, חברות לאנרגיה סולארית ופארקים טכנולוגיים. זה יכול לספק לחברות היי-טק ישראליות רבות גישה לשווקים שיש בסין.

"שלא כמו במדינות אחרות בעולם, אין בסין קהילות יהודיות, שיכולות לסייע לחברות ישראליות. הדרך היחידה היא קשרים שנבנים לאורך זמן. אינפיניטי מתמקדת בסין באופן מלא כבר שבע שנים".

"אין בעיה להגדיל את הקרן"

גל אור מכוון בין היתר להשקעה שהתפרסמה בשבוע שעבר של ממשלת סין בהיקף של 20 מיליון שקלים בחממת מעיין, שהפכה את אינפיניטי למשקיעה הגדולה בחממה. המצגת של אינפיניטי למשלחת הסינית היום, כללה את חברות הפורטפוליו הישראליות, בתחומי האנרגיה הסולארית, הקלינטק והמכשור הרפואי.

גאו שיאז'אן, ראש פארק ההיי-טק של צ'נגדו, השותפה בקרן החדשה, גילה התלהבות ואמר כי "אנחנו מאוד מעוניינים בשיתוף פעולה טכנולוגי. אני מציע שנדבר על הדרך שבה נמשיך לשתף פעולה בעתיד, ייתכן שבקרנות נוספות.

"זו לא בעיה עבורנו להגדיל את ההשקעה בקרן, שאמנם מתחילה כקטנה, אך אנחנו רואים שיש פוטנציאל להצלחה ובהחלט נשקול להגדיל את היקפה. אנחנו מעוניינים בעיקר בתחום האנרגיה הסולארית ובטכנולוגית RFID".

"יותר ניסיון, פחות טעויות"

פישר הוסיף ש"אנחנו מביאים לסין 30 שנה של ניסיון וזה חשוב להקטנת הסיכון לכישלונות. לאינפיניטי יש אבא חזק - קבוצת IDB".

לי צ'נצ'ג, יו"ר מחוז צ 'נגדו, ומזכיר המפלגה, אמר ש"אנחנו שואפים להקמת פארק היי-טק, כדי שנוכל לקדם את הכלכלה, לייצר משרות ותעסוקה ולהגדיל את ההצלחה".

אינפיניטי ישראל-סין מנהלת את הקרן השנייה של קבוצת אינפיניטי, שהוקמה בידי כלל תעשיות והשקעות מקבוצת IDB, בנק הפיתוח של סין והקבוצה הסינית CSVC. קבוצת אינפיניטי מנהלת כיום למעלה מ-700 מליון דולר בתשע קרנות, שבע מתוכן בסין. לאינפיניטי 45 חברות ועד היום רשמה 20 אקזיטים מוצלחים. בין אלו ניתן למנות את מכירת החברות טלדטה, שלקייס, FuturaGene וננו-מושן, וכן מכירת אחזקותיה בחברת דיגיטל צ'יינה.

המודל של אינפיניטי הוא שילוב בין טכנולוגיה ישראלית ליכולות המסחור הסיניות, סיוע לחברות ישראליות להגיע לשווקים בסין ולחברות סיניות ששואפות להגיע לשווקים הבינלאומיים. הקרן מתמקדת בתחומי המכשור הרפואי, התרופות, השירותים הרפואיים, IT, חקלאות מתקדמת, חומרים, מים, טכנולוגיות נקיות ואנרגיה.