איצטדיון סמי עופר בחיפה בעלות של 400 מיליון ש' יוצא לדרך

טקס הנחת אבן הפינה לאיצטדיון הכדורגל החדש של חיפה, שנושא את שמו של הטייקון, מתקיים כעת באתר, במבואותיה הדרומיים של חיפה ■ האצטדיון ייבנה במסגרת פרויקט קרית הספורט החדשה

איצטדיון סמי עופר בחיפה יוצא לדרך. טקס הנחת אבן הפינה לאיצטדיון הכדורגל החדש של חיפה, שנושא את שמו של הטייקון סמי עופר, מתקיים כעת באתר, במבואותיה הדרומיים של חיפה. האצטדיון ייבנה במסגרת פרויקט קרית הספורט החדשה, בעלות של כ-400 מיליון שקל.

האירוע, בסגנון קרנבל ברזילאי, מתקיים היום לקראת סיום עבודות הכשרת השטח ושבועיים לפני מועד הגשת ההצעות במכרז לבחירת הקבלן הראשי בפרויקט, בו מתמודדות 8 חברות בנייה מובילות שעמדו במבחני המיון לפרויקט. הטקס הוא במעמד ראש עיריית חיפה, יונה יהב, יו"ר הטוטו צחי פישביין ואיש העסקים סמי עופר, שלאור תרומתו לפרויקט, ייקרא האיצטדיון על שמו.

יזמית הפרויקט היא החברה הכלכלית לחיפה. האצטדיון יכיל 32 אלף מושבים שייבנו בהתאם לתקני התאחדות הכדורגל העולמית (פיפ"א) והאירופית (אופ"א). את הקמת הפרויקט מלווה ועדת היגוי, שבה שותפים בין השאר משרד האדריכלים הבריטי ‏KSS‏, שתכנן איצטדיונים כמו צ'לסי, מנצ'סטר, ארסנל, טוטנהם ופורטו, וכן משרד האדריכלים החיפאי מנספלד-קהת.

האיצטדיון יחליף את האצטדיון הקיים בקרית אליעזר, שייהרס לאחר הפעלת האיצטדיון החדש ועל שטחו ייבנו בנייני מגורים. האצטדיון ממוקם בטבורו של מתחם הכולל היום אלפי מקומות חניה, קניונים, מרכזי מסחר, תרבות ובידור, בניין המשרדים הראשי של חברת החשמל ומרכז קונגרסים ומהווה את המרכז העירוני המתפתח במבואות חיפה הדרומיים. האיצטדיון נבנה מול פארק ההיי-טק מת"ם שהוקם ע"י החברה הכלכלית לחיפה ולצדו מתוכננת הקמת פארק מדעי החיים של חיפה.

לדברי ראש עיריית חיפה, יונה יהב, "בעוד שנתיים וחצי ייפתח עידן חדש בחיפה, שבו העיר תזכה לאיצטדיון כיאה למעמדה כמעצמת כדורגל. את הפרויקט מובילים מתכנני איצטדיונים מהטובים באירופה, בשיתוף אנשי מקצוע ישראלים מהשורה הראשונה. אימצנו תקנים בינלאומיים, ערכנו בדיקות רבות ודאגנו לפעול, בכדי שכל מבקר ומבקרת באיצטדיון, יזכו לחוויה מיוחדת. אנו מכוונים אל בעיטת הפתיחה ברבעון הראשון של 2013 - זו תהיה חגיגת הכדורגל הטובה ביותר בישראל".

אייל ועידן עופר אמרו בשם אביהם, סמי, כי "תרומת אבינו סמי להקמתו בחיפה של איצטדיון הכדורגל המודרני והמשוכלל ביותר בישראל, נעשתה בלב חם ואוהב. מגיע לאוהדים בחיפה ליהנות מאיצטדיון כדורגל מהמשוכללים ומהמודרניים ביותר בעולם. מי ייתן שהדבר יתרום גם להצלחתו של הכדורגל הישראלי והלוואי שנזכה לראות את נבחרת ישראל מעפילה למשחקי המונדיאל הבא".

מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה, עו"ד גל פלג, ציין כי הפרויקט מתקדם בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו. "העבודות המבוצעות עד כה, הן עבודות עפר, העתקת תשתיות, קידוחים והצבת כלונסאות לקראת העבודות המרכזיות של הקמת השלד", אמר, "החברות שעברו את שלב המיון המוקדם במכרז לבחירת הקבלן הראשי, יגישו את הצעותיהן עד ה-15 ביולי ובקרוב ייבחר קבלן העבודות הראשי. בתכנון קריית הספורט ובאצטדיון סמי עופר, הושם דגש רב ביצירת מרכזי בילוי ובידור שיחזקו את מוקד החיים המתפתח במבואותיה הדרומיים של חיפה".

צחי פישביין, יו"ר הטוטו, אמר כי, "בהקמת האיצטדיון בחיפה נוצר שילוב ראשון מסוגו בין איש עסקים (סמי עופר), שתורם רבות לחברה בישראל, הטוטו שמשקיע כספים רבים בבניית מתקני ספורט בארץ והרשות המקומית (עיריית חיפה). זהו משולש מעניין, שיוצר דרך חדשה. מודל לחיקוי שיעצים את בניית מתקני הספורט בארץ ויתרום לשיפור איכות החיים ותרבות הפנאי. כדי להגיע להישגים יש צורך בקידום התשתיות. אצטדיון סמי עופר הוא יריית הפתיחה". ‏