בג"ץ לצבי בר: הזדרז להשיב לעתירה בנוגע להשעייתך

מדובר בעתירה שהוגשה אתמול בדרישה להשעות את ראש עיריית רמת-גן מתפקידו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, זאת בשל המלצת המשטרה מאפריל להעמידו לדין בחשד לקבלת שוחד מיזמי נדל"ן

בית המשפט העליון קצב היום (ד') את זמן התשובה של ראש עיריית רמת-גן, צבי בר, ל-15 יום, בעתירה שהוגשה בבקשה להורות לו להשעות את עצמו מתפקידו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. ידוע כי זמן התשובה הרגיל שניתן הוא לרוב ארוך יותר באופן משמעותי.

השופט סלים ג'ובראן הטיל גם על ממשלת ישראל ועל משרד הפנים, המשיבים הנוספים בעתירה, להשיב תוך 15 יום.

כזכור, אתמול (ג') הגיש ד"ר אבי ליליאן, יו"ר סיעת "רמת-גן הירוקה" החברה באופוזיציה במועצת העיר, עתירה לבג"ץ בבקשה להורות לבר להשעות את עצמו מתפקידו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מחוז תל-אביב, בין היתר על רקע החקירה שמנהלת נגדו המשטרה בפרשת שוחד בנוגע לפרויקט סביון טאואר בעיר.

ליליאן, שעתר באמצעות עו"ד עפר לרינמן, ציין בעתירה את המלצת המשטרה מאפריל להעמיד לדין את בר בחשד לקבלת שוחד מיזמי נדל"ן. לדבריו, למרות זאת ממשיך בר לשבת בישיבות ועדת המשנה לתכנון ולבנייה ולנהל אותן ביד רמה, תוך שהוא מביא תוכניות נוספות לדיון.

"האם מניעי בר בקידום תוכניות אלה טהורים?", שואל ליליאן בעתירתו. "ממצאי המשטרה יוצרים ספק אם מהחלטות אלה עולה ניחוח פסגות או ריח באושים... יש דחיפות ממשית בהשעיית בר. הדחיפות המהותית, היסודית, נובעת מהפגיעה האנושה ביושרת השירות הציבורי ובתחושת האימון של הציבור ברשות".

השופט ג'ובראן ימתין עד לקבלת תגובת בר ושאר המשיבים בעתירה לפני שיחליט על המשך הטיפול בעתירה.

לדברי עו"ד לרינמן, "אנחנו מקווים שהעתירה תתברר במהירות ותוביל להשעיית בר".