התפתחות בפרשת ענת קם: אורי בלאו יחזור בקרוב לישראל

על-פי ההסכם שייחתם בקרוב בין מערכת הביטחון לעיתונאי "הארץ", בלאו יצטרך להוכיח כי המסמכים שקיבל מענת קם אינם פוגעים בביטחון המדינה - וזאת מבלי להסגיר את מקורותיו

התפתחות בפרשת ענת קם: מערכת הביטחון הגיעה להסדר עם עיתונאי "הארץ" אורי בלאו שיאפשר לו לחזור לישראל - כך דיווח הבוקר (א') העיתון "ידיעות אחרונות".

על-פי ההסכם שייחתם בקרוב, בלאו יצטרך להוכיח כי המסמכים שקיבל מענת קם אינם פוגעים בביטחון המדינה - וזאת מבלי להסגיר את מקורותיו. בלאו שוהה מאז התפוצצות הפרשה בחו"ל ומסרב לחזור ארצה מחשש שייחקר.

ענת קם, החשודה כי בעת היותה חיילת מסרה את המסמכים הסודיים לעיתונאי "הארץ", ביקשה השבוע מבית המשפט להקל במעצר-הבית בו היא נתונה ולאפשר לה לצאת להתאווררות יומית.

גם בחודש מאי סירב בית המשפט המחוזי בתל-אביב לבקשת פרקליטיה של קם להקל בתנאי מעצרה. קם שוהה במעצר-בית מאז חודש דצמבר האחרון, ועורכי דינה ביקשו לאפשר לקם לצאת מביתה למשך שעתיים בכל יום.

"בשום פנים ואופן אין מקום להשוות או לדמות את מעצר-הבית בדירה בלב העיר, תוך אפשרות לצאת מעת לעת לפגישות עם הסנגורים או לדיון בבית המשפט, לכליאה או לשבי", כתב השופט בהחלטתו בחודש מאי, והדגיש: "הפנייה לרחמי בית המשפט הכלולה בבקשת ההגנה חורגת מהקשרה הנכון".