איגודן נמחק מתביעה ייצוגית בגין פריצת צינור ביוב באור-יהודה

השופטת מיכל אגמון-גונן קיבלה את טענות איגוד דן תשתיות איכות וסביבה כי אין לו כל קשר ואחריות לאירוע, שבעקבותיו זרם ביוב גולמי לים

בהוראת שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל אגמון-גונן, איגוד דן תשתיות איכות וסביבה (איגודן) נמחק בשבוע שעבר (ג') מתביעה ייצוגית שהוגשה נגדו ונגד גורמים נוספים על-ידי עמותת דייגי נמל יפו, בגין אירוע פריצת צינור ביוב באזור אור-יהודה שבעקבותיו זרם ביוב גולמי לים. בכך קיבלה השופטת אגמון-גונן את טענות איגודן כי אין לו כל קשר ואחריות לאירוע.

בפברואר 2009 קרס צינור הביוב הראשי של אור-יהודה, ובמשך ימים ארוכים זרם הביוב של העיר בנחל איילון לנחל הירקון ומשם נשפך לים באזור שפך רידינג.

עמותת דייגי יפו מיהרה והגישה לבית המשפט בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד עיריית אור-יהודה ואיגודן. בתביעתה טענה העמותה כי לעיריית אור-יהודה ולאיגודן יש אחריות משותפת לזיהום הסביבתי הגדול ולפגיעה בפרנסתם שנגרמו בשל זרימת מי הביוב לים. הדייגים הוסיפו וטענו כי כדי למנוע את המשך הזיהום בנה איגודן סכר, אך בעקבות הגשמים הוא נפרץ, והביוב זרם לים מחדש.

מנגד טען איגודן, באמצעות עוה"ד מיקי שפיגלמן וילנה וולוובסקי ממשרד שפיגלמן, קורן, ברק, זמיר ושות', כי אין לאיגודן כל קשר ואחריות לאירוע, מכיוון שפיצוץ צינור הביוב אירע באזור אתר הפסולת חירייה, המצוי באחריות איגוד ערים דן - שהוא גוף אחר ונפרד שאין לו קשר לאיגודן תשתיות וסביבה.

לאחר דיון בהשתתפות נציגי 11 גופים שונים, לרבות עיריית אור-יהודה, איגוד ערים דן, עירית קריית אונו ועיריית תל-אביב, הסכימו הצדדים כי איגודן תשתיות וסביבה יימחק מהתביעה.